Contes per treballar la malaltia, la mort i el dol

En aquest apartat hi podeu trobar un recull de contes per poder afrontar i resoldre els problemes derivats de la pèrdua d’un ésser estimat, i d’aquesta manera poder oferir suport a les persones del vostre entorn.

L’estrella que més brilla

La Maite Garcia Vizcarro ens ha fet arribar aquest conte casolà i la seva guia sobre la pèrdua d’un ésser estimat adreçat a infants de 3 a 6 anys. És un projecte que va fer per a un alumne de P3 que va patir la mort del seu germà petit i va passar el dol durant tot el cicle d’infantil. Les il·lustracions són de l’Èric Lopez Asensio i la maquetació de la Marta Vizcarro.

Bases psicopedagògiques del conte, per entendre i explicar-lo millor tan famílies com docents.

Enllaç

10 contes i novel·les per treballar la malaltia, la mort i el dol

Els contes són una de les eines amb què compten professionals i famílies per abordar un tema que sovint ens incomoda: la malaltia greu, la mort i el procés de dol.

Enllaç

somdocents-contes-dol
10 contes per treballar el dol i les pèrdues amb els infants

La mort és tan real com la vida. Per als adults, assumir-la és un fet traumàtic i els nens no estan exempts de patir la pèrdua de les persones que estimen.

Enllaç

66 Contes per parlar de la mort

La Nati Berguedà en el seu blog en explica que la mort continua sent un dels grans tabús que encara pateix la nostra societat. És un tema del que no ens agrada parlar i menys amb els petits. No hem d’ocultar la realitat als nens ni protegir-los de la mort, però sí que els hem de preparar per la mort i ajudar-los en el procés de dol. Hem d’educar per la vida i educar per la mort. 

Enllaç

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut