Maleta Camí de Ronda

Ja teniu disponible en préstec la nova maleta Camí de Ronda amb activitats per a l’adquisició de vocabulari.

                                             

OBJECTIUS I DESTINATARIS

El material Camí de Ronda pretén ser un ajut per a tots aquells professors de català que volen iniciar els seus alumnes en l’aprenentatge de la llengua catalana, per tal que assoleixin unes nocions generals. Segueix la Programació del Català Inicial de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya (el primer grau de competència lingüística definit pel Consell d’Europa, anomenat també el Trencar el gel o de Domini de fórmules). 

Aquest material va destinat a professors de català amb alumnes que es troben en un estadi inicial d’aprenentatge de la llengua catalana i que dominen l’alfabet llatí. Bàsicament és un material destinat a la secundària i a cursos de català per adults, tot i que també s’ha adaptat el bloc de Vocabulari perquè es pugui usar en alguns cursos de Primària (Cicle Mitjà, Cicle Superior). 

Camí de Ronda inicialment està pensat per dur-se a terme a través d’una fórmula rotativa en què a cada sessió s’incorporen nous alumnes. Quan s’acaba el darrer tema es torna a començar de manera que els estudiants entren a la roda en qualsevol moment i en surten quan acaben de fer tot el gir. Perquè… què cal aprendre primer: preguntar l’hora o preguntar per anar a un lloc? Saber el vocabulari del cos o poder dir tinc mal de panxa? Si tot és important, aquesta fórmula permet que els estudiants entrin a la roda i se’ls ofereixi una sessió que cadascú pot aprofitar en funció de les seves competències. Tot i això, també és un material que es pot aplicar a altres fórmules més tradicionals d’aprenentatge. 

El llibre conté quatre blocs de 10 unitats cadascun. Aquests blocs són: vocabulari, situacions, pronunciació i gramàtica.

Cada persona desenvolupa unes estratègies diferents per aprendre una llengua i del que es tracta és de descobrir quines són les de cadascú i trobar els recursos que s’hi adeqüin. Assessorar bé l’estudiant a l’inici, observar-lo i conduir els primers passos són bona part de l’èxit i ajuda a assegurar (sobretot en els cursos no reglats) la seva continuïtat. 

Més informació

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>