Presentació

L’Entorn d’Aprenentatge (EdA) de Cardona és un servei educatiu situat a la Catalunya Central, a la comarca del Bages. L’entorn del municipi de Cardona i tots els recursos que ens ofereix són motiu i font d’aprenentatge.

Els hàbits de salut són l’eix de treball que emmarca les propostes del projecte educatiu de l’EdA. És concreta amb propostes centrades amb l’activitat física, l’alimentació saludable, el coneixement del cos i el cor, la gestió emocional, i els hàbits saludables com a tal.

Oferim activitats basades en el currículum competencial i seqüenciades segons etapa i cicle educatiu, a Infantil, primària i secundària.

Una mica d’historia

L’EdA de Cardona és un servei educatiu de nova creació, ha iniciat la seva tasca educativa el curs 2017/18. Cardona és un municipi que aposta per la salut. El projecte Cardona Integral té com a objectiu convertir el municipi en una vila saludable, incidint en el treball de tres eixos principals: els programes de salut, els esdeveniments i un nou model urbà.

Qui som?

L’EdA de Cardona sorgeix d’un conveni en el qual hi participen diferents entitats del municipi. Fundació Cardona Històrica, que és qui aporta personal i materials. L’Ajuntament de Cardona, que ofereix equipaments municipals. La fundació SHE, que aporta materials i formació. I el Departament d’Ensenyament que aporta un docent.

La nostra tasca docent amb els alumnes es desenvolupa seguint l’horari escolar, aproximadament les 9 del matí fins a les 5 de la tarda.

Les nostres propostes parteixen d’un enfoc competencial del currículum. El concepte de competència se sustenta en la integració articulada dels diferents tipus de continguts i està relacionada amb la capacitat d’activar-los o mobilitzar-los per fer front a situacions diverses i actuar de forma eficaç.

Objectius generals

• Posar a l’abast dels centres els mitjans didàctics necessaris per treballar els continguts de salut relacionats amb cada un dels components que la configuren.
  • Promoure la salut cardiovascular per promocionar els hàbits de vida saludables i mantenir-los al llarg de la vida.
  • Identificar factors de risc cardiovascular per tal de poder modificar els elements que el generen.  .
  • Promoure l’interès per la pràctica d’activitat física i l’adquisició d‘hàbits de vida activa i de descans.
  • Adquirir hàbits d’alimentació saludable mitjançant el coneixement i la valoració de les propietats dels aliments i del seu consum.
  • Desenvolupar habilitats de gestió emocional personals i socials.