TINC UN ALUMNE AMB TDAH

Presentació

La presència de nens i nenes amb trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat o sense, TDAH, o simplement amb problemes importants d’atenció, és quelcom habitual a les aules d’educació infantil i primària.
Els mestres necessiten conèixer mesures concretes per donar resposta a les necessitats dels seus estudiants en el dia a dia a la classe.
Igualment, els pedagogs, orientadors, logopedes, psicòlegs i altres professionals requereixen de coneixements específics a l’assessorament i la intervenció directa amb nens i nenes d’aquest perfil.
Aquest és un curs pràctic que ofereix mesures específiques i efectives per respondre a les necessitats en la vida escolar dels infants que presenten dificultats derivades de dèficits atencionals, principalment a les etapes d’infantil i primària, o sigui de 3 a 12 anys aproximadament.

Aquest curs pretén que els assistents adquireixin els aprenentatges necessaris per donar resposta a les següents preguntes clau:

Quines mesures preventives es poden adoptar des de l’aula amb l’alumnat amb TDAH?
Com ajudar als alumnes a ser més organitzats?
Què fer per tal què l’estudiant estigui atent a les explicacions del professor?
Quines activitats proposo, sabent que en una aula hi ha uns altres 25 alumnes més?
Quin model d’activitats pot ser el més adequat per a l’aula?
Com dissenyar activitats més ajustades a les seves dificultats?
Com adaptar els exàmens i procediments d’avaluació a l’alumnat amb TDAH?
Com gestionar a l’aula el comportament, la hiperactivitat i impulsivitat?
Quins criteris s’han de tenir en compte a l’hora de la intervenció individual?
Quines activitats podem realitzar per estimular els aspectes més afectats, com l’atenció o les funcions executives?

Continguts

Les primeres mesures d’intervenció a casa i a l’escola.
Mesures pedagògiques i didàctiques a l’aula.
Mesures sobre les activitats per a l’aula.
Mesures organitzatives al centre i a l’aula.
Gestionar la hiperactivitat i els problemes de conducta.
Criteris i activitats per a la intervenció individual

Destinataris

El curs està dissenyat preferentment per a docents d’educació primària, tot i que també serà útil per a docents d’educació infantil.
Per als docents de pedagogia terapèutica serà útil de cara a l’assessorament dels docents d’aula i a les mesures d’estimulació individual, que en alguns casos han de realitzar.
També el podran cursar d’altres professionals, com són els orientadors i orientadores, psicòlegs, pedagogs, terapeutes ocupacionals, educadors socials, logopedes, pediatres, etc.
Els familiars d’alumnes amb TDAH també el poden cursar, si estan interessats en els continguts i aprenentatges.
Finalment, els estudiants universitaris dels graus d’educació, pedagogia i psicologia, preferentment.

Aquest curs no es grava per protecció de les dades personals dels assistents i de la propietat intel·lectual del ponent.

Al finalitzar el curs s’enviarà la presentació i un ampli paquet de materials: guies, fitxes de treball, etc.

El curs s’impartirà en castellà.

El ponent

Jesús Jarque

Jesús Jarque García és pedagog, Màster en psicologia i gestió familiar i Màster europeu en coaching pedagògic i educacional.
Treballa com a orientador en una escola pública d’educació infantil i primària a Castella la Manxa. Autor de la reconeguda pàgina familiaycole.com

On, quan i quant

Dia

Dissabte 2 d’abril de 2022
(de 9 a 14 i de 15 a 18 hores)

Lloc

Online a través de la plataforma Zoom (places limitades)

Per a més informació abans i durant la jornada et podràs dirigir al correu info@educatiocat.com

Preu net

70 €

MÉS INFORMACIÓ

Els nostres cursos estan reconeguts pel Departament d’Educació
i es poden bonificar per la Fundae fent la gestió des dels centres.

Els docents que vulguin accedir al reconeixement del Departament d’Educació hauran de fer un treball després del curs.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>