Tinc un alumne amb autisme


Presentació

El Trastorn de l’Espectre de l’Autisme (TEA) és, sense dubte, un dels temes que a l’actualitat està despertant més interès entre investigadors i especialistes de tots els àmbits: sanitari, social i, també, educatiu. El gran augment en la prevalença d’aquest trastorn (que s’estima en almenys 1 de cada 100 persones) ha tingut també el seu reflex a les aules, el que ha convertit gairebé en una excepció el docent que no ha tingut o hagi de tenir a curt termini un alumne en l’espectre de l’autisme.
La comprensió del particular estil cognitiu, forma de relacionar-se, i punts forts i reptes d’aquest alumnat per part de tota la comunitat educativa serà clau per a poder proporcionar-los l’atenció i els suports especialitzats, que garanteixin la igualtat d’oportunitats, la participació a la vida escolar, la consecució dels aprenentatges acadèmics i del seu benestar emocional.
La gran heterogeneïtat d’aquest alumnat abraça des de persones sense llenguatge i/o discapacitat intel·lectual associada, a persones amb un desenvolupament intel·lectual molt superior a la mitjana.
El món necessita tot tipus de ments i, sense dubte, les persones amb TEA són persones particularment interessants que tenen molt a oferir.

Continguts

Comprendre a la persona i la cura del seu benestar emocional.
Estil cognitiu i altres aspectes rellevants per a la comprensió i el suport a l’alumnat en l’espectre de l’autisme.
La preparació de l’arribada de l’alumne al centre educatiu.
Breu introducció a la comprensió de les conductes problemàtiques.
L’estructuració física i temporal dels entorns.
Estratègies metodològiques i adaptació d’activitats: suports visuals, lectoescriptura, etc.
Els dies especials i excursions: preparar, anticipar i supervisar.
Les explicacions orals en grup: com promoure l’atenció i participació de l’alumnat a l’espectre.
Els exàmens.
Els patis i les relacions amb els companys.

A qui va dirigit?

Professionals educatius: mestres, professors, orientadors, educadors, monitors i personal de l’àmbit escolar.
Professionals socio-sanitaris: terapeutes ocupacionals, psicòlegs, logopedes, psicopedagogs, metges, etc.
Familiars, persones amb autisme i, en general, qualsevol persona interessada en millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA.

El curs s’impartirà en castellà.

La ponent

Marlene Horna Castiñeiras

Llicenciada en Psicologia Clínica i Social, Diploma d’Estudis Avançats i Màster en Atenció Primerenca per la Universitat de Santiago de Compostela. Durant varis anys va treballar realitzant diagnosi, intervenció, orientació i formació en la Unitat d’Atenció Primerenca de la Universitat de Santiago de Compostela. Continuà la seva labor professional com a orientadora tècnica en l’equip de l’associació ASPANAES. Actualment treballa de forma particular i a l’associació BATA donant recolzament a persones amb TEA i a llurs famílies en els seus entorns naturals (escola, llar, comunitat). Té una àmplia experiència com a formadora en multitud de cursos promoguts per diverses associacions, institucions i universitats.
Marlene Horna és autora de l’excel·lent llibre “Niños y niñas en el espectro del autismo. Comprensión y estrategias prácticas de apoyo educativo” (Editorial CCS, 2021)

On, quan i quant

Dia

Dissabte 8 d’octubre de 2022

De 9’30 a 13’30 hores i de 15 a 18 hores, amb descansos a cada part.

Lloc

Col·legi Major Sant Jordi
Passeig Ricard Zamora, 4-8
Barcelona

Preu net

85 €

MÉS INFORMACIÓ

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>