TEA i educació infantil

PRESENTACIÓ
El nombre d’infants que presenten senyals d’alerta de TEA cada cop és major i l’evidència mostra els beneficis d’una intervenció especialitzada el més aviat possible a tots els entornsL’escola és un dels entorns més rellevants a la vida dels nens i nenes, també dels que tenen TEA, i per aquest motiu, cal proveïr els professionals que hi treballen, d’ informació, recursos materials i humans.
Com a docents volem donar resposta a les necessitats i contribuir al desenvolupament de tots els nostres alumnes sabent que l’etapa d’infantil és de vital importància per a establir rutines i les primeres pautes d’aprenentatge.
Quan el nostre alumne sembla presentar dificultats sociocomunicatives que alerten sobre un possible TEA, se’ns plantegen preguntes com Què faig? Per on començo? Què ha de fer la família? Com asseguro que participi?
A través de la presentació de tècniques, vídeos, revisió de casos i materials aprendrem estratègies pràctiques per a donar resposta a les necessitats comunicatives i socials dels nostres infants amb TEA i capacitar a les famílies i escoles.
CONTINGUTS
1. A VEGADES FA O DIU… PER QUÈ? Entenent les primeres conductes:
  • Senyals d’alerta i eines de detecció.
  • Xarxes de suport: enfocament centrat en contextos naturals.
  • Eines personals per a docents i famílies.
2. PRIMERES CONDUCTES… PRIMERES RESPOSTES! Ensenyant habilitats fonamentals de comunicació i regulació.
  • Quines habilitats comunicatives ensenyem.
  • Com ho fem… Quin sistema de comunicació fem servir?
  • Ajudes visuals, materials i jocs.
3. IMPLICANT A TOTHOM: Estratègies i jocs per a companys d’aula.
  • Rutines de l’aula.
  • Adaptacions d’accés, d’entorn i estructuració.
  • Del petit grup al gran grup.
  • Activitats, materials i jocs: implicant a tots.
A QUI VA DIRIGIT AQUEST CURS
  • Mestres de l’etapa infantil (0-6).
  • Docents d’altres etapes interessats en les persones en l’espectre de l’autisme.
  • Professionals socio-sanitaris: terapeutes ocupacionals, psicòlegs, logopedes, educadors social, psicopedagogs, metges, pediatres, etc.
  • Familiars i, en general, qualsevol persona interessada en millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA.
Aquest curs s’impartirà en castellà.
Aquest curs no es grava per protecció de les dades personals dels assistents i de la propietat intel·lectual de la ponent. Un cop finalitzat el curs es compartirà la presentació exposada i altra documentació d’interès.
LA PONENT
Rocío García Pascual
Llicenciada en psicologia clínica i de la salut (USAL).
Màster en neuropsicologia i educació.
Especialista en diagnosi, atenció primerenca, comunicació, conducta i neuropsicologia infantil en context natural. Col·labora i assessora a CualiTEA.
Professora associada de la Universitat de Lleó, departament de psicologia evolutiva i educació i personalitat, avaluació i tractament psicològic.
Membre de la junta directiva de AETAPI i membre del comitè científic en els congressos.
Formadora i especialista en intervenció amb formació avançada en models d’atenció primerenca especialitzada: PACT (primera persona acreditada a Espanya), model Denver (ESDM), TEACCH, SCERTS, Autism Attention Programme, Hanen, PECS i parla signada.
ON, QUAN I QUANT
Dia
Dissabte 24 d’abril de 2021 (de 16 a 20 hores)
Diumenge 25 d’abril de 2021 (de 16 a 20 hores)
Lloc
Online a través de la plataforma Zoom (places limitades)
Per a més informació abans i durant la jornada et podràs dirigir al correu info@educatiocat.com
Preu net
70 €

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>