L’evidència indica que els nens amb desordres o alteracions en el desenvolupament del llenguatge (DDL; denominats prèviament TEL) presenten un exercici inferior en variades tasques de funcions executives. No obstant això, l’evidència no és concloent i fins i tot contradictòria. El propòsit d’aquesta ponència és triple: (1) revisar i discutir l’evidència sobre lasfunciones executives en nens amb DDL; (2) presentar dades originals sobre funcions executives en nens amb DDL, d’acord amb dos models: (a) model multifactorial (funcions executives de canvi o flexibilitat, inhibició i actualització o
memòria de treball) i (b) funcions executives segons la dicotomia de funcions fredes i càlides, és a dir, aquelles que inclouen o no la participació de factors afectius i motivacionals; (3) discutir les implicacions cap a l’avaluació i la intervenció
respecte a aquests temes en el marc de la relació entre el llenguatge i la cognició en nens amb DDL.
Formador
Luis Martínez. Dr. en Lingüística, amb formació en educació i trastorns del llenguatge. Acadèmic de la Escuela de Fonoaudiología, Facultad de Ciencias de la Salud, Universidad de Talca, Chile.
Data i lloc
14 de febrer de 2019, 18h, seu UOC de Tibidabo, Avinguda del Tibidabo, 39‐43. 08035 Barcelona.
Inscripcions
La assistència és gratuïta, cal inscripció prèvia a:https://goo.gl/C7DmAh
També se podrà seguir en video streaming: https://goo.gl/5ppfX2