NESE-LIDERATGE DE TUTORIES PER A LA COL·LABORACIÓ FAMÍLIA-ESCOLA EN ALUMNAT NESE

Presentació   En aquest webinar revisarem les estratègies de col·laboració, coordinació i comunicació entre diferents components de l’equip educatiu i la família. S’hi mostraran ajudes per a poder generar una comunicació eficaç amb l’entorn familiar i dinamitzar els recursos que tenim per a treballar en col·laboració (principalment les tutories).

El model de col·laborció (basat en la Planificació Centrada en la Família), suposa un pas més enllà en el nivell d’implicació familiar de l’alumnat on els i les professionals de l’educació han d’assumir el rol de “col·laboradors/es” per a enfortir la capacitat de la família i mobilitzar els recursos necessaris per tal que millori el seu funcionament com a cuidadors principals. S’estableix així un equilibri de poder en les relacions família-professional que suposa considerar més un model d’enfortiment i capacitació que d’ajuda (Rappaport, 1981).

Els professionals requereixen d’una formació específica per a treballar amb famílies i abandonar el rol d’experts que aconsellen o prescriuen intervencions des dels centres educatius. Si volem capacitar a la família com a agent de canvi en el desenvolupament del seu fill o filla i que puguin exercir plenament el seu rol, hem de partir d’aquest model.

Per això, hem de posar en marxa noves eines per a poder complir aquest objectiu i assolir una relació professional efectiva amb les famílies a través de les tutories. Aquest webinar mostrarà estratègies imprescindibles com són:

1. La influència interpersonal.
  2. El coneixement de la comunicació.
  3. Les respostes d’escolta.
  4. Les respostes d’acció-reacció.

Exposarem un document de suport amb exemples d’aquestes estratègies i les explicarem amb detall.

A partir d’aquest punt, un cop establerta la relació professional efectiva, iniciarem l’avaluació de necessitats (en aquest cas, familiar), per a definir clarament els resultats esperats en l’atenció educativa a l’alumnat amb NESE.

Aquest webinar no es grava per protecció de les dades personals dels assistents i de la propietat intel·lectual del ponent. Un cop finalitzat el webinar es compartirà la presentació exposada. Es lliurarà un certificat d’assistència. El curs s’impartirà en castellà.

On, quan i quant

Dia

Dimecres 6 de març de 2024

De 18,30 a 20,30 hores