Llegir per parlar

Llegir per parlar

La lectura i l’escriptura són dues habilitats essencials que desperten la imaginació i la creativitat i, sobretot, obren les portes a la formació i al coneixement. Juntament amb la comunicació oral i el llenguatge corporal, la lectoescriptura conformen els pilars fonamentals de la comunicació, que és una de les àrees més afectada en els nens i nenes amb trastorns del desenvolupament.
Per a aquests infants, l’adquisició de la lectura i l’escriptura és el gran pont que els permetrà a més d’accedir a aprenentatges, disposar d’una eina fonamental com a sistema augmentatiu per a millorar el llenguatge i la comunicació.
Adquirir la lectura quan existeix un trastorn del desenvolupament requereix adaptacions metodològiques específiques i a vegades molt individualitzades, que s’han d’adequar a la seva manera molt particular de processar la informació.

 

Continguts

1) Adquisició de la lecto-escriptura: processos i dificultats.

2) Introducció de la lectura:
-Lectura global i sil·làbica.
-Sistemes de suport visual.

3) Ús de la lectura com a sistema augmentatiu: “llegir per parlar”.
-Exemples (vídeos i disseny de tasques).

4) Comprensió lectora: inferències i texts adaptats.

5) Consideracions finals.

El curs s’impartirà en castellà.

 

On, quan i quant

Dissabte 26 de novembre de 2022

De 9’30 a 13’30 hores i de 15 a 18 hores, amb descansos a cada part.

 

Lloc

Universitat Pompeu Fabra
Campus de la Ciutadella
Barcelona

Preu net

85 €

 

Més informació

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>