La lectura i l’escriptura són dues habilitats essencials que desperten la imaginació i la creativitat i, sobretot, obren les portes a la formació i al coneixement. Juntament amb la comunicació oral i el llenguatge corporal, la lectoescriptura conformen els pilars fonamentals de la comunicació, que és una de les àrees més afectada en els nens i nenes amb trastorns del desenvolupament.
Per a aquests infants, l’adquisició de la lectura i l’escriptura és el gran pont que els permetrà a més d’accedir a aprenentatges, disposar d’una eina fonamental com a sistema augmentatiu per a millorar el llenguatge i la comunicació.
Adquirir la lectura quan existeix un trastorn del desenvolupament requereix adaptacions metodològiques específiques i a vegades molt individualitzades, que s’han d’adequar a la seva manera molt particular de processar la informació.
Continguts
1) Adquisició de la lecto-escriptura: processos i dificultats.
2) Introducció de la lectura:
-Lectura global i sil·làbica.
-Sistemes de suport visual.
3) Ús de la lectura com a sistema augmentatiu: “llegir per parlar”.
-Exemples (vídeos i disseny de tasques).
4) Comprensió lectora: inferències i texts adaptats.
5) Consideracions finals.
El curs s’impartirà en castellà.
On, quan i quant
Dissabte 26 de novembre de 2022
De 9’30 a 13’30 hores i de 15 a 18 hores, amb descansos a cada part.
Lloc
Universitat Pompeu Fabra
Campus de la Ciutadella
Barcelona
Preu net
85 €