Una jornada formativa amb persones autistes, professionals i famílies adreçada a famílies i a docents de Primària, Secundària, Cicles Formatius, Universitats…
Segons un estudi del Ministeri d’Educació, l’alumnat autista acaba abandonant la formació postobligatòria per les barreres que es troben perquè no tenen ni les adaptacions ni els suports necessaris.
L‘objectiu de la formació és donar eines per dissenyar entorns educatius (continguts, metodologia, espais…) que permetin l’accés i la permanència de les persones autistes a l’educació i garantir la igualtat d’oportunitats.
Dissabte 20 de maig al Centre Cultural la Mercè de Girona (PRESENCIAL I EN LÍNIA)
9:00 – 9:15 Registre d’assistents
9:15 – 9:30 Benvinguda
BLOC 1: AUTISME I DIVERSITAT
09:30 Actualització de l’autisme i com aplicar la perspectiva de gènere per detectar l’autisme en noies i nois.
Ponent: Helena Rivera, Psicóloga Clínica i Terapeuta Familiar al CSMIJ.
10:15 Testimoni en primera persona. Com educar i adaptar l’educació per tal que les persones autistes ens sentim incloses?
Ponents: Sara Codina (Mujer y Autista) i Marisa Martínez (La Michi Autista)
BLOC 2: DRETS DE L’ALUMNAT AUTISTA I LES FAMÍLIES. NORMATIVA I LLEIS. COM LES APLIQUEM?
11:00. Decret 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. Drets de l’alumnat autista i les seves famílies.
A confirmar
11:45 Esmorzar
BLOC 3: EINES PER FER ADAPTACIONS CURRICULARS, INTEGRACIÓ SENSORIAL I ACOMPANYAMENT EMOCIONAL A L’ALUMNAT I FAMÍLIES
12:00. La integració sensorial. Com convertir espais segurs i sensibles per a l’alumnat neurodivergent?
Ponent: Maga Paiva, Terapeuta Ocupacional
12:30 Com podem fer adaptacions a l’alumnat autista a Primària i a Secundària. Atenció educativa a l’alumnat autista en l’etapa obligatòria.
Ponents: Laura de Batlle, mestra a TEAcompanyem i Judit Rabat, Mestra de Joan XVIII i especialista en Condició Espectre Autista
13:15 Com fer adaptacions curriculars i sensorials a Secundària des de dins l’espectre?
Ponent: Carles professor “Soc asperger”
14:00 – 15:30 Dinar
BLOC 4: PREVENIR DISCRIMINACIONS I VIOLÈNCIES
15:30 Com podem prevenir l’exercici de violències cap a l’alumnat autista? Abusos sexuals.
Ponents: Anna Rigat, psicòloga i CRISTINA VILA, sociòloga i creadora de “Canvia el conte”
BLOC 5: SORTIDES EDUCATIVES
16:15 Les discapacitats no aparents més enllà de les adaptacions: experiències professionals de suport a estudiants amb problemes de salut mental des de la ESO fins la Universitat.
Ponents: Hugo Rovira, fundador i coordinador de La Foixarda
17:00 Precs i preguntes i tancament
TANCAMENT
18:00 REPRESENTACIÓ TEATRAL DE LES ANEGUETES a l’auditori del Centre Cultural La Mercè
Dissabte 27 de maig en línia
BLOC 6: HO FAREM POSSIBLE? EN LÍNIA EL DIA 27
9:30 Benvinguda
10:00 Adolescents parlen d’educació des de dins l’espectre
Ponents: Aina, Aitana, Idoia, Júlia…
10:45 Ser mestra i autista
Ponents: Cristina Santiago, @maestraenelespectro
11:30 Descans
11:45 Estudiants autistes a la Universitat
Ponents: Estudiants Universitat de Girona
12:30 És possible una Educació Inclusiva? Experiències inclusives.
Ponents: Jordi Sunyol i escoles que desenvolupen algun projecte inclusiu.
13:30 Torn obert de preguntes
14:00 Tancament
Formació permanent reconeguda pel Departament d’Educació
Més informació