Dislexia claves para la detección e intervención

En el marc del Màster Universitari de Dificultat de l’Aprenentatge i Trastorns de Llenguatge de la UOC estem organitzant un cicle de seminaris. Es tractarà del cicle “Seminaris d’Educació” organitzats conjuntament entre la Xarxa Territorial de la Universitat Oberta de Catalunya i el Màster de Dificultats de l’Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge. Aquestos seminaris es portaran generalment a terme l’últim dimecres de cada mes a la tarda a diferents seus de la UOC.

En cada Seminari un professional que es dedica a la intervenció en dificultats de l’aprenentatge i/o trastorns del llenguatge presenta el cas d’un nen amb una dificultat (dislèxia, discalcúlia, TEL, discapacitat motriu, TDAH, etc.). Aquesta presentació inclourà la descripció del cas, informació relativa al procés d’identificació de les seves necessitats educatives i la descripció de la intervenció portada a terme. La duració de cada seminari serà d’uns 90 minuts en què primer el ponent exposarà el cas i després s’obriria un torn de preguntes amb els assistents.

El 23 de desembre de 2021 tindrà lloc un seminari sobre “Dislexia:claves para la detección e intervención” on es parlarà sobre que la dislèxia és un trastorn de l’aprenentatge que es caracteritza per la dificultat en l’adquisició d’una lectura exhaustiva i fluida en nens i nenes amb un nivell d’intel·ligència adequat per a la seva edat. Les recerques en els últims anys han llançat llum sobre les causes i les característiques de la dislèxia, i han permès detectar habilitats predictives de les dificultats lectores. En aquest curs s’explicaran quins són els processos específics implicats en el desenvolupament lector i la manera en què modulen l’aparició de trastorns de lectura des d’una perspectiva evolutiva. S’aportaran dades que permetran sistematitzar les variables a avaluar en edats primerenques i s’abordaran els processos sobre els quals incideixen els mètodes d’intervenció més eficaces des de l’evidència científica.

El seminari anirà a càrrec de Joana Acha, és professora en el departament de Processos Psicològics Bàsics i el seu desenvolupament de la UPV/EHU i experta en desenvolupament cognitiu infantil. Es va doctorar en el 2009 en la Universitat de València amb la tesi Anàlisi experimental de l’efecte de similitud ortogràfica i els processos de codificació de lletres durant la lectura, (publicada en la Universitat de València en el 2010). Ha estat investigadora en la Universitat de Massachusetts Amherst, i en el Basque Centri on Cognition Brain and Language de Donostia. Actualment investiga sobre els processos cognitius implicats en el desenvolupament del llenguatge i la lectura, i és professora de desenvolupament cognitiu infantil, neurociència i dificultats d’aprenentatge.

Aquest seminari tindrà lloc el 23 de març de 2021, a les 18:30h , en streaming.

El seminari és gratuït, però cal que empleneu el formulari que trobareu a https://symposium.uoc.edu/62182/detail/cicle-seminaris-deducacio.-dislexia_-claus-per-a-la-deteccio-i-intervencio.html

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>