Presentació
Quan les persones amb TEA adquireixen el llenguatge oral, sovint de manera tardana i peculiar, es comencen a fer evidents les enormes dificultats en el seu domini pragmàtic.
Es tracta dels elements que donen sentit al llenguatge i el converteixen en comunicació funcional i efectiva. Són aspectes que tenen a veure amb la comprensió social, com ara la capacitat d’interpretar i expressar emocions, la comunicació no verbal (contacte visual, expressions facials, llenguatge corporal, etc.) o la comprensió de les intencions dels altres.
Aquestes habilitats crítiques donen sentit a la comunicació i han de ser abordades des de tots els entorns de les persones afectades, implicant a més dels professionals del llenguatge a totes les persones que s’hi relacionen.
Aquest curs donarà a conèixer les conseqüències del trastorn de l’espectre de l’autisme sobre el desenvolupament del llenguatge i la seva afectació pragmàtica. A partir d’aquí, se centrarà en desenvolupar un model d’intervenció pràctic dissenyant tasques i eines útils per a tothom.
Continguts
- Conseqüències del TEA en l’adquisició del llenguatge.
- Entorn i qualitat del desenvolupament del llenguatge.
- Principis d’intervenció del llenguatge en el TEA.
- Usos dels SAAC: formes d’accés a la comunicació.
- Principis generals de la intervenció pragmàtica.
- Objectius concrets: exemples de casos, vídeos i activitats.
- Consideracions finals.
Aquest curs s’impartirà en castellà
On, quan i quant
Dia
Dissabte 20 de gener de 2024
De 9’30 a 14 i de 15’30 a 18 hores (amb pausa a cada part, inclou esmorzar)
Lloc
Universitat Pompeu Fabra – Campus de la Ciutadella de Barcelona
Preu net
85 €