Curs pragmàtica del llenguatge en el TEA

Presentació   

Quan les persones amb TEA adquireixen el llenguatge oral, sovint de manera tardana i peculiar, es comencen a fer evidents les enormes dificultats en el seu domini pragmàtic.

Es tracta dels elements que donen sentit al llenguatge i el converteixen en comunicació funcional i efectiva. Són aspectes que tenen a veure amb la comprensió social, com ara  la capacitat d’interpretar i expressar emocions, la comunicació no verbal (contacte visual, expressions facials, llenguatge corporal, etc.) o la comprensió de les intencions dels altres.

Aquestes habilitats crítiques donen sentit a la comunicació i han de ser abordades des de tots els entorns de les persones afectades, implicant a més dels professionals del llenguatge a totes les persones que s’hi relacionen.

Aquest curs donarà a conèixer les conseqüències del trastorn de l’espectre de l’autisme sobre el desenvolupament del llenguatge i la seva afectació pragmàtica. A partir d’aquí, se centrarà en desenvolupar un model d’intervenció pràctic dissenyant tasques i eines útils per a tothom.
Continguts

  • Conseqüències del TEA en l’adquisició del llenguatge.
  • Entorn i qualitat del desenvolupament del llenguatge.
  • Principis d’intervenció del llenguatge en el TEA.
  • Usos dels SAAC: formes d’accés a la comunicació.
  • Principis generals de la intervenció pragmàtica.
  • Objectius concrets: exemples de casos, vídeos i activitats.
  • Consideracions finals.

Aquest curs s’impartirà en castellà

On, quan i quant

Dia

Dissabte 20 de gener de 2024

De 9’30 a 14 i de 15’30 a 18 hores (amb pausa a cada part, inclou esmorzar)

Lloc

Universitat Pompeu Fabra – Campus de la Ciutadella de Barcelona

Preu net

85 €

 

Més informació

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>