Curs atenció precoç en el TEA

Presentació
Gràcies a la millora en la detecció primerenca cada vegada és més gran el nombre d’infants diagnosticats amb senyals d’alerta de TEA que requereixen una intervenció especialitzada quan abans millor.
A nivell específic els infants amb TEA requereixen que potenciem llur comunicació social i llenguatge i incrementar llurs interessos i flexibilitat, i així ens sorgeixen nombroses preguntes: Per on començar? Li haig de posar un sistema de comunicació augmentatiu i/o alternatiu? Com participa a l’escola infantil?
A través de tècniques, vídeos, revisió de casos i materials aprendrem estratègies pràctiques per a donar resposta a les necessitats comunicatives, socials dels infants amb TEA i capacitar a les famílies i escoles.
Objectius
  • Conèixer les principals necessitats dels infants amb TEA i de les famílies en atenció primerenca.
  • Conèixer les principals aportacions dels models d’intervenció en atenció primerenca i les pràctiques basades en l’evidència en la intervenció.
  • Aprendre eines per a avaluar, observar i dissenyar plans d’intervenció.
  • Seleccionar objectius funcionals i descompondre’ls en petits passos.
  • Potenciar i desenvolupar estratègies per a fomentar la interacció, la comunicació social i els interessos.
  • Idear jocs i activitats específiques.
  • Acompanyar i apoderar a la família i l’escola.
Continguts
PRIMERES PASES EN L’ATENCIÓ PRECOÇ EN EL TEA.
Establint un marc comú d’evidència.
  • Característiques centrals dels infants amb TEA i llurs famílies.
  • Enfocament centrat en la família i contexts naturals: Xarxes de suport.
  • Aportacions dels principals models d’atenció primerenca en TEA: PACT, ESDM- Denver, JASPER, SCERTS, DIR-FLOORTINME, HANEN, AITTEA.
PREPARATS, LLESTOS, … JA!
Elaborant plans de suport individualitzats.
  • Què, quan i com avaluar i observar.
  • Definint i prioritzant objectius funcionals.
  • Guies de passos en els objectius.
  • Eines i exemples.
RECORRENT EL CAMÍ JUNTS
  • Estratègies comunicatives i materials.
  • Jocs, idees i materials.
  • Primeres ajudes visuals.
  • Rutines del dia a dia a la llar i a l’escola.
 
Destinataris
  • Professionals educatius: mestres, professors, orientadors, educadors, vetlladors, monitors i personal de l’àmbit escolar.
  • Professionals socio-sanitaris: terapeutes ocupacionals, psicòlegs, logopedes, psicopedagogs, metges, etc.
  • Familiars i, en general, qualsevol persona interessada en millorar la qualitat de vida de les persones amb TEA.
Aquest curs no es grava per protecció de les dades personals dels assistents i de la propietat intel·lectual de la ponent. Un cop finalitzat el curs es compartirà la presentació exposada i altra documentació d’interès.
El curs s’impartirà en castellà.
La ponent
Rocío García Pascual
Llicenciada psicologia clínica i de la salut: USAL. Màster en neuropsicologia i educació. Especialista en diagnosi, atenció primerenca, comunicació, conducta i neuropsicologia infantil en context natural.
On, quan i quant
Dia
Dissabte 19 de febrer de 2022
(de 9 a 14 i de 15 a 18 hores)
Lloc
Online a través de la plataforma Zoom (places limitades)
Per a més informació abans i durant la jornada et podràs dirigir al correu info@educatiocat.com
Preu net
70 €

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>