Alteracions de conducta en adolescents amb TEA

PRESENTACIÓ

L’adolescència és una etapa de gran complexitat per a tots els joves, inclosos els que es troben en l’espectre de l’autisme (TEA), que es veuen sotmesos a molts canvis que afecten el seu comportament i, sovint, presenten de manera sobtada conductes desafiants.

Presentem un curs que, a partir de la revisió dels factors que poden influir en les situacions problemàtiques durant l’adolescència, proposa treballar des d’un enfocament respectuós i positiu cap a les persones amb TEA.

Coneixerem les diferents intervencions aplicables des de la perspectiva del suport conductual positiu, fonamentades en l’adaptació de les condicions ambientals i en la millora de les habilitats dels joves amb TEA que promoguin la independència, la integració a la comunitat i, especialment, la seva satisfacció personal.

Les estratègies han de ser proactives i centrades en crear i donar suport a contextos que millorin la seva qualitat de vida (desenvolupament social, familiar, salut, lleure, etc.), oferint conductes alternatives funcionals, que es plasmen en un pla de treball que es du a terme amb les persones de l’entorn.

 

CONTINGUTS

  1. Què entenem per un problema de conducta o conducta desafiant?
  2. Criteris d’intervenció. Quan i com hem d’intervenir?
  3. A l’adolescència de les persones amb TEA… augmenten els problemes de conducta?
  4. Factors que hi influeixen: ansietat, canvis, suports, 
  5. L’enfocament proactiu i reactiu. Millor prevenir…
  6. Aspectes ètics: ELS DRETS de les persones amb TEA a l’adolescència (presentin o no conductes desafiants).
  7. Suport conductual positiu. Què és? Per què el suport conductual positiu?
  8. L’anàlisi funcional de les conductes.
  9. Procediments d’intervenció del Suport conductual positiu.
  10. L’enfocament reactiu: quan prevenir no és suficient… Intervenció física. Aspectes legals.
  11. Estratègies per a la intervenció. Les fases en les conductes desafiants i l’abordatge de cada una. Estratègies diferents en moments diferents.
  12. Fonaments del Suport conductual positiu.

ON, QUAN i QUANT
Auditori del Col·legi Major Sant Jordi
Passatge Ricard Zamora, 4-8
Barcelona

Mapa
El dissabte 25 de gener de 2020, de 9-13’30 i de 15-17’30 hores. 

Preu 85 €

LA PONENT

ROSA ÁLVAREZLlicenciada en Psicologia clínica per la Universitat de Sevilla i Màster en discapacitat, integració i necessitats especials per la Universitat de Cadis.

La seva experiència laboral gira entorn de les persones amb TEA. Des del 2002 és Directora tècnica de la Federación Autismo Andalucía. Anteriorment fou Assessora tècnica i psicòloga de l’Asociación Autismo Sevilla, i Directora del CEE Ángel Rivière. Des del 2008 també és professora associada al Departament de psicologia evolutiva i de l’educació de la Universitat de Sevilla. Ha format part de varis grups d’investigació i és coautora de vàries publicacions i traduccions sobre TEA.

DESTINATARIS

  • Professionals educatius: mestres, professors, orientadors,   educadors, vetlladors, monitors i personal de l’àmbit escolar
  • Professionals sanitaris: terapeutes ocupacionals, psicòlegs,   logopedes, psicopedagogs, metges, etc.
  • Familiars i, en general, qualsevol persona interessada en millorar la   qualitat de vida de les persones amb TEA
MÉS INFORMACIÓ

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>