L’Hospitalet de Llobregat

Els orígens de l’Hospitalet de Llobregat es remunten als dos nuclis urbans sorgits al segle XII, concretament al voltant de l’església de Santa Eulàlia de Provençana i l’Hospital de la Torre.

Fins a finals del segle XVIII, l’Hospitalet va ser principalment una població agrícola; tanmateix, amb l’establiment de les primeres fàbriques tèxtils, el seu panorama econòmic va començar a canviar. A principis del segle XX, la ciutat va experimentar un gran desenvolupament industrial i un creixement demogràfic espectacular. Entre els anys seixanta i setanta, durant la dictadura franquista, L’Hospitalet va acollir una gran quantitat d’immigrants. Aquest ràpid creixement no va anar acompanyat de la transformació de la ciutat per donar els serveis requerits. Amb el retorn dels ajuntaments democràtics l’any 1979, la ciutat va construir una àmplia infraestructura d’espais i equipaments públics.

A partir de finals del segle XX, l’Hospitalet va iniciar una segona transformació per acollir noves activitats econòmiques i connectar-se amb la regió metropolitana.

(Informació extreta de Manifesta 15)

La nostra seu està ubicada a la Riera del Canyet, 43

 

 

Desplaça cap amunt
Ves al contingut