Cada any al mes de maig el CdA Ciutat de Tarragona organitza la Jornada d’Aprenentatge Actiu Juguem com jugaven les nenes i els nens de Tarraco dins el Festival Tarraco Viva amb l’objectiu d’apropar el patrimoni romà als nens i les nenes del nostre entorn.
Aquesta activitat s’inicià al 1998 per permetre experimentar als alumnes de 10 anys la vida de fa dos mil·lennis a través del joc, permetent així accedir-hi d’una manera atractiva, motivadora i activa.
L’activitat compta any rere any amb la participació de prop de 2.000 alumnes de 5è de Primària de centres educatius de Tarragona i el Tarragonès. Durant tot el matí, els infants gaudeixen d’una experiència immersiva als Jardins del Camp de Mart, amb més de 150 espais de joc inspirats en l’època romana, dinamitzats per joves voluntaris d’instituts de la ciutat i de la Universitat Rovira i Virgili.
L’organització és a càrrec del Camp d’Aprenentatge de la ciutat de Tarragona, amb el suport del Campus Educatiu de Tarragona i el patrocini de l’Ajuntament de Tarragona i Repsol. La jornada té com a objectiu fomentar la convivència i el treball comunitari entre escoles, alhora que valorar el llegat romà de la ciutat.
Any rere any, la jornada demostra que el joc és una eina poderosa per connectar generacions, compartir valors i descobrir el passat.



