Treballar la intel·ligència artificial a l’aula

En la nostra vida quotidiana utilitzen molt sovint sistemes d’intel·ligència artificial (IA) sense ser conscients:

  • El reconeixement de veu de Google, Alexa, siri, ..
  • Els recorreguts que genera Google Maps per donar-nos la millor ruta del nostre trajecte.
  • Les noticies que ens presenten les xarxes socials adaptades al nostre perfil.
  • La publicitat personalitzada que rebem a través de les xarxes.

Aquesta tecnologia ha permès fer un gran salt en les possibilitats dels sistemes digitals, i ja no és necessari programar el sistema per a totes les possibilitats. En aquest cas el que necessitem és una gran base de dades de possibles situacions i les respostes correctes i incorrectes. Amb aquestes dades la IA genera un model que s’adapta al que volem resoldre. Quantes més dades tinguem millor serà el model.

Aquesta tecnologia té molts avantatges, però també molts perills derivats de que recull moltes dades privades dels usuaris i pot utilitzar-les per manipular-lo.

Per això és important que els alumnes coneguin la tecnologia i sàpiguen com funciona. La bona noticia és que és possible fer-ho utilitzant Scratch, bé una versió anomenada “Machine Learning for Kids“.

Si voleu aprendre més us recomanem aquest curs: https://catedu.github.io/inteligencia-artificial-con-scratch/

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>