COMviure i aprendre en moments de complexitat emocional

La Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d’Educació, amb la col·laboració de l’Equip SEER (Salut i Educació Emocional) proposa un acompanyament de caràcter virtual, amb la voluntat de proporcionar un espai de treball personal que pretén ser vivencial i reflexiu: COMviure i aprendre en moments de complexitat emocional.
A les sessions de dimarts 12 i dijous 14 de maig hi participa com a col·laboradora la Mercè Parés, de l’equip CRP del Servei Educatiu Baix Llobregat 3.

La proposta també vol oferir un intercanvi d’idees que es puguin transformar en estratègies i recursos professionals que ajudin a afrontar la trobada amb els infants i adolescents als centres educatius.

Amb diferents sessions al llarg de les properes vuit setmanes inicien un procés que, en un primer moment, planteja la presa de consciència envers què ens està passant en aquestes darreres setmanes de gran complexitat emocional.

En un segon moment, l’atenció estarà més centrada en l’acompanyament i la interacció amb l’alumnat i la resta de la comunitat educativa, en el sentit d’aprofitar aquesta situació per ajudar a la construcció d’un model de convivència més saludable que porti més benestar personal i professional al conjunt de la comunitat educativa. Cal preparar-nos per una futura re-trobada i acollida ben afectiva al centre educatiu.

El format dels continguts està pensat per projectar-se en streaming a través d’una plataforma webinarJam amb una presentació dinàmica, utilitzant diferents recursos audiovisuals com les entrevistes, converses/debats, testimonis, muntatges de vídeo, etc.

A qui va adreçat: als docents i altres professionals de l’educació, persones educadores d’àmbit no reglat, mares i pares, altres agents de la comunitat (social, salut, etc.),

Modalitat: activitat autoformativa i no certificable.

Odissea: un espai del Departament d’Educació per a compartir i aportar opinions, recursos i enllaços relacionats amb la proposta setmanal a través dels fòrums.
Requisits: les participacions han d’estar relacionades amb la proposta setmanal. Les preguntes i aportacions es recolliran el dimecres fins a les 12h per a poder ser tractades el dijous.

Seqüència: setmanalment, cada dimarts i dijous de 17h a 18h us oferim una proposta diversa en format WEBINAR en directe.

  • Dimarts: la persona col·laboradora proposa la seva mirada respecte un tema plantejat. Recollim les preguntes, inquietuds i suggeriments dels participants. Qui dinamitza fa les seves aportacions  i condueix el programa al voltant de la proposta temàtica setmanal.
  • Dijous: s’amplia la proposta del tema plantejat del dimarts a partir de les aportacions recollides pels participants enriquint-la amb altres relats i recursos.