Maletes pedagògiques d’altres entitats

El servei de préstec d’aquestes maletes es gestiona directament amb l’entitat responsable. El professorat o centre interessat ha de desplaçar-se fins l’entitat per recollir les maletes.

La mina en una maleta!. Maleta del Museu Mines de Gavà

Maleta Mines GavàLa Mina en una maleta és un recurs pedagògic del Parc Arqueològic Mines de Gavà indispensable per treballar el neolític a l’aula de l’escola o de l’institut. A partir de reproduccions de les peces i objectes trobats al jaciment de les mines de Gavà —que és únic al món—, la prehistòria es trasllada a les escoles per treballar temes com el paisatge geològic, la tecnologia del neolític o la importància dels intercanvis. La maleta es pot treballar a partir de 5 nivells: El neolític, La geologia del Garraf negre i la variscita, La mineria a la prehistòria, El treball de la variscita, i Els intercanvis durant el neolític a l’Europa occidental.
Cada nivell de la maleta té un dossier amb documentació per al professorat en què s’aborden els aspectes més rellevants sobre la temàtica específica de cada un d’ells. També hi ha unes fitxes de cada objecte amb descripcions sobre fabricació i composició. Per últim, trobareu recursos didàctics i propostes de treball a l’aula. En definitiva, tot allò que pugui fer més entenedora i enriquidora la vostra explicació a l’aula.

Maletes sobre fòssils, dinosaures, mamífers i evolució humana

maletes_museuicpQuatre maletes de préstec gratuït a escollir, segons disponibilitat: Fossilització, Dinosaures, Mamífers i Evolució humana. Les quatre maletes consten de rèpliques de fòssils així com material de suport.

La maleta de mamífers és una novetat i conté reproduccions i originals de cranis i mandíbules de mamífers actuals i fòssils per poder treballar a l’aula temes d’evolució.
|Més informació | Correu electrònic: reserves@icp.cat

Kits per a la classe

EducaixaLa fundació La Caixa disposa d’una varietat de maletes amb quinze temàtiques diferents (robòtica, hàbits saludables, comunicació, curisoity…) en servei de préstec per poder treballar a l’aula i complementar activitats d’una manera més manipulativa.

|Tota la informació dels kits pedagògics |

Maleta del cinema

Maleta cinema Les dues maletes didàctiques de la Filmoteca de Catalunya i el Museu del Cinema de Girona us permetran treballar el cinema a l’aula amb els vostres alumnes, experimentar què és i com es fa el cinema, i integrar la cultura cinematogràfica en el currículum educatiu.  Les dues maletes didàctiques ofereixen als docents una eina de treball que aborda diferents aspectes del cinema a l’aula a partir d’una experiència lúdica, educativa i de cultura cinematogràfica fent un recorregut pel procés creatiu i tècnic que suposa la producció d’una pel·lícula.

Maleta “La màgia de l’animació”, adreçada especialment als alumnes de Cicle Mitjà de Primària.
Maleta “7 de cinema” pensada per als alumnes d’ESO i Batxillerat, tracta en profunditat tres temàtiques .
| Més informació |

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *