Volem ser lliures. Trenquem estereotips

Al llarg del mes de març i dins de les activitats del Pla Educatiu d’Entorn,  els centres educatius de Sant Feliu de Guíxols han treballat sota el lema “Volem ser lliures. Trenquem estereotips”.

L’alumnat ha analitzat la realitat amb les “ulleres de gènere” ha entès la diferència entre sexe i gènere i  ha estat capaç de veure el seu comportament i  canviar-lo, si vol. Entendre la diferència entre sexe i gènere ens ajuda a comprendre millor la realitat en què vivim i els rols que desenvolupem. Des del moment de néixer, fins i tot abans de l’embaràs, tot el nostre entorn està supeditat a la feminitat o masculinitat. Així, al llarg dels anys d’influències externes, els nostres comportaments acabaran sent els propis de “dones” o “homes” deixant en exclusió a qui no entra dins d’aquests cànons. És per això que la coeducació és una molt bona eina per fer veure a l’alumnat les diferències entre sexe i gènere, per a què les entenguin, no converteixin aquestes diferències en desigualtat social i per a que realment puguin ser lliures.

Us compartim el llibre col·laboratiu amb les creacions pròpies de les diferents reflexions de l’alumnat.

A més a més us convidem a visitar una petita mostra dels treballs més significatius de cada centre a la Biblioteca Octavi Viader i Margarit fins al 18 d’abril.

Esperem que us agradi i que entre tots aconseguim crear un món més lliure.