Valoració del curs EAP, LIC i CRP

Ja ha passat un altre curs escolar. Un curs que semblava que havia de ser molt més “tranquil” que l’anterior, però que també va començar amb una certa complexitat. Tots plegats, docents, personal que treballa amb els infants i també els professionals del Servei Educatiu, hem demostrat una gran resiliència i capacitat per anar-nos adaptant a les circumstàncies durant tots aquests “cursos pandèmics”. En aquest sentit, us volem felicitar per l’esforç i perquè, entre tots, hem aconseguit tirar endavant!

Aquest curs 21-22 l’equip LIC l’hem format l’Alba, representant a la comissió tècnica del SEBE, la Mar i la Marta.

Ha estat un curs canviant, al que a les tasques habituals d’acollida, entorn i formació,  n’hem anat sumant de noves. Com sabeu, aquest darrer semestre hem iniciat els tallers sobre Usos Lingüístics a l’Àmbit Educatiu (ULAE) a cinc centres de la comarca i el Departament d’Educació preveu donar continuïtat a aquesta acció incorporant nous centres al proper curs. Una altra peculiaritat d’aquest final de curs ha estat l’increment de tasques en relació a l’acollida, sobretot per l’arribada d’un gran nombre d’alumnes refugiats procedents d’Ucraïna a les nostres aules.

Com sempre, hem intentat treballar, colze a colze, fent xarxa amb tots els professionals implicats, per tal de portar a terme totes les tasques de la millor manera possible. Gràcies.

A l’EAP hem estrenat nova direcció i hem de dir que ho ha entomat amb molt entusiasme i ganes de fer canvis, gràcies Lídia! El seu lideratge ha fet que aquest curs haguem pogut assumir les novetats i els canvis del Departament amb seguretat i molta filosofia. També volem agrair la perseverança i apassionament amb què la Susana Pujol ha fet la substitució de la Gemma Vidal, la qual esperem que pugui tornar ben aviat. Susana, tens fusta d’Eapera!!

L’augment de feina que ha suposat el nou decret d’admissió per les treballadores socials, ha fet que la Marta i l’Olivia, totes dues a mitja jornada, hagin hagut de fer un replantejament de la seva tasca per tal d’assolir tot el volum de treball generat i s’han repartit l’atenció de les zones escolars.

Tot l’equip, però especialment les fisioterapeutes, estem molt contentes de poder acabar el curs treballant amb els seus alumnes sense mascareta. Això facilita el contacte físic, el vincle i la relació, elements clau per a la seva intervenció amb els alumnes. Aquest curs hem tingut la incorporació de les UAO (unitat d’atenció orientativa), la Marta i la Laia, que han fet un bon acompanyament a nivell emocional amb l’alumnat absentista. Sense oblidar la tasca de la nostra “súper” Sandra, sense ella la gestió administrativa acabaria sent un caos. Ens facilita la part administrativa de la nostra feina.

Pel que fa al CRP, la Mireia Garcia ha assumit “oficialment” (amb el projecte que ja desenvolupa des d’aquest àmbit) la direcció i la coordinació del Servei Educatiu, i forma part de les docents referents de primària, juntament amb la Carina Aragonès. Pel que fa a secundària, en Quim Esteve i en Jesús Martí en són els referents). Actualment, ja som molt més que un equip professional i, a part de treballar, compartim aficions i altres moments i activitats.

Hem consolidat alguns seminaris engegats el curs passat, com per exemple el de Secretaries, i hem aconseguit una fita històrica: tirar endavant el primer English Day de la comarca del Baix Empordà! També gràcies al seminari engegat el curs passat com a novetat! Pel proper curs ja estem “posant fil a l’agulla” altres seminaris nous: com el de Biblioteques escolars (que reprendrem) o el seminari d’educació infantil (0-6). També hem tirat endavant el Seminari Apadrinem, a nivell territorial, dinamitzat (aquest curs) des del nostre CRP.

Hem creat dos projectes d’aula: un sobre experiments meteorològics i un altre sobre els esports de carrer (vinculat al dia mundial de l’activitat física) dels quals n’estem molt satisfets. Gràcies per la vostra participació i implicació! Seguirem creant projectes que “arribin a l’aula” pel curs vinent!

A més a més, hem tingut  la incorporació dels tres mentors digitals de la nostra zona: la Mercè, en Francesc i en Raul, als quals també volem agrair tota la feina feta. Continuaran amb nosaltres el curs vinent, amb la incorporació d’un mentor més.

Aquest curs s’han consolidat, tant la web del Servei Educatiu, com el format de full informatiu que ja s’havia introduït, i hem tingut un augment considerable de seguidors a les nostres xarxes socials, una vegada més. Moltes gràcies! Hem incorporat el canal de Pinterest i el Telegram

Per altra banda, s’han mantingut els anomenats “cicles de conferències” amb xerrades de continguts ben diversos (a partir de les demandes recollides des dels tres àmbits) en ambdós torns de formació (1r i 2n trimestre), en format virtual. Una d’aquestes xerrades es continuarà procurant que també vagi dirigida (i sigui accessible) a les famílies. Us n’informarem més endavant.

De moment, però, us desitgem unes molt bones i merescudes vacances. Ens retrobem el curs vinent, amb forces i energies renovades!