Primer English Day comarcal de la història

Aquest tercer trimestre s’ha celebrat, per primera vegada a la comarca del Baix Empordà, la jornada English Day, amb una edició pels centres de la zona nord de la comarca i, posteriorment, una mateixa jornada pels centres de la zona sud. Es tracta d’una diada de participació entre diferents escoles de la comarca del Baix Empordà conduïda en llengua anglesa.

Cada any es tria una temàtica concreta. Enguany totes les activitats han girat al voltant de la sostenibilitat dels mars i oceans. Les escoles participants han apadrinat un mar o oceà, i els alumnes per grups o individualment han creat a través del seu disseny i descripció un heroi marí (Sea Heroe) i un eslògan. Les diferents activitats proposades tracten continguts que, prèviament, l’alumnat ja ha treballat. Els docents també han realitzat una formació prèvia (participació a un seminari comarcal) per poder-se coordinar i preparar tot allò necessari.

El dia 26 de maig es va celebrar l’English Day al pavelló de Mont-ras i hi van participar escoles de la zona nord de la comarca, amb un total de 154 alumnes: l’ESC Joan de Margarit de la Bisbal, l’ESC El Rodonell de Corçà, l’ESC Torres Jonama de Mont-ras, l’IE Vila-Romà de Palamós i l’ESC La Sínia de Calonge i Sant Antoni. Aquesta primera edició va girar a l’entorn de la sostenibitat (“Say no to plastic”) i dels “sea heroes”.

Es van preparar 8 workshops (3 Can or Can’t, Follow the directions to recycle properly, Running Dictation, Alphabet Game, Who is who i Puzzle) i els alumnes en van dur a terme dos.

Us deixem un recull de fotografies d’aquesta primera jornada i un petit vídeo.

La zona sud va celebrar l’English Day el dijous dia 2 de juny a Castell d’Aro. Les 3 escoles del municipi: Els Estanys, Fanals d’Aro i Vall d’Aro, juntament amb les escoles Baldiri Reixach i Ardenya de Sant Feliu de Guíxols, Quermany de Pals, formen part de la zona sud d’enguany, essent la sala polivalent de Castell d’Aro el lloc escollit per realitzar la jornada.

El tret de sortida de les activitats, en aquest cas, va ser la presentació dels Sea Heroes i dels eslògans creats per part de l’alumnat. Les activitats, en aquest cas, van ser: Jigsaws, who is who, bingo, karaoke, recycling race and running dictation.

Aquí trobareu diferents fotografies d’aquesta segona edició de la zona sud i també un petit vídeo:

Una obra de teatre de la companyia Jumping Ducks, The plastic mermaid, va servir com a cloenda d’ambdues jornades. I, alhora, la mateixa obra (i la proposta educativa de la companyia) ha permès que els alumnes aprenguin vocabulari, gramàtica … En les dues edicions de l’English Day, els alumnes van acabar cantant tots junts la cançó principal, una cançó que també ha servit, durant tot el procés, com a fil conductor: Say no to plastic!

Volem donar les gràcies, molt especialment, a tots els docents, alumnes, ajuntaments i centres implicats. I també a la Nuri Duch i a en Xevi Codolà pels vídeos. Moltes gràcies per tot, i ens retrobem el curs vinent!