Recursos pel Dia Internacional Assetjament Escolar

El 2 de maig amb motiu del Dia Internacional contra l’Assetjament Escolar, el Departament d’Educació posa a l’abast de la comunitat educativa recursos relacionats amb aquesta problemàtica. Els trobareu al següent enllaç.

L’assetjament escolar és un maltractament entre iguals que té l’origen al centre escolar, en el que es posa de manifest una situació d’abús de poder. Aquest maltractament pot comportar agressions físiques, verbals o d’exclusió social que sempre tenen un impacte psicològic en l’alumnat en rol de víctima i la resta d’alumnat que està en rol d’espectador.

El ciberassetjament presenta, a més de les característiques pròpies de l’assetjament, uns trets específics que fan augmentar el patiment de la persona ciberassetjada, ja que els efectes de l’agressió es perllonguen en l’espai i el temps, la persona en rol de víctima es queda sense espais de protecció o seguretat, la seva situació de vulnerabilitat és molt alta… sempre està exposada i sovint l’alumnat que maltracta és anònim facilitant una falsa sensació d’impunitat i una baixa consciència del patiment aliè.

Per això, en aquest espai podreu trobar algunes propostes orientades a desenvolupar activitats per prevenir l’assetjament i el ciberassetjament i per promoure un ús saludable i responsable de les tecnologies.