Novetats mediateca: Laboratoris de lectura

Des del Seminari de Biblioteques Escolars del Baix Empordà aquest curs, hem creat tres laboratoris de lectura amb les seves guies didàctiques. Els laboratoris són espais de creació que conviden a experimentar al voltant de la lectura entesa en el sentit més ampli del terme: llegir amb tots els sentits, la lectura d’imatges i sons, la creació literària com un joc i la imaginació poètica com a forma artística. És un recurs molt útil i captivador per utilitzar en qualsevol ocasió. Us animem a fer la reserva a través del nostre servei de Mediateca.

A continuació us presentem els tres laboratoris:

1.Fils, un laboratori dirigit a alumnes d’educació infantil i cicle inicial. L’objectiu és conèixer 4 contes relacionats amb experiències de vida tots relacionats amb els fils. Els contes són: Monsieur Gargot; Lyona, Marcus; Fil invisible; Tirado, Miriam; Fil de la vida (versió infantil) ; Cali, Davide i el Monstre de colors; Llenas, Anna.

2.Paisatges que emocionem, un laboratori dirigit a alumnes de cicle mitjà i cicle superior. L’objectiu és conèixer la descoberta de diferents paisatges del nostre entorn, a través de 5 contes: “Llavors de paper; Gil, Bea; Gil, Silvia (El bosc); La gota d’aigua. Panikkar, Raimon (El Mar); Una muntanya qualsevol. Pintadera, Fran (La muntanya); Una carta, Verdú, Irene (La ciutat); Todas las familias de mi pueblo; Celier, Ophélie; (El poble).

3.Quatre caixes i un univers (IELA MARI), un laboratori dirigit a alumnes d’educació infantil. L’objectiu és conèixer l’obra de l’autora i il·lustradora italiana Iela Mari. Descobrirem els 4 temes que han marcat la seva creació: la metamorfosi, la sorpresa, la contemplació i els cicles.