Orientacions per a l’acollida i l’atenció educativa de l’alumnat refugiat

Actualment els centres educatius del Baix Empordà estan acollint un degoteig constant d’alumnat refugiat provinent d’Ucraïna. Des del Servei de Suports i Recursos Lingüístics s’han elaborat unes Orientacions per a l’acollida i l’atenció educativa de l’alumnat refugiat, que tenen en compte l’acollida emocional d’alumnat i famílies, la seva incorporació al grup classe i unes primeres pautes per l’aprenentatge de la llengua catalana.

Aquests procés pot servir per recordar com fer una bona acollida de tot l’alumnat nouvingut, tant pel que fa a la part emocional i de cohesió social, com pel que fa a la part lingüística.

Des de bon principi, prioritzem la llengua oral, el treball col·laboratiu entre tots i el benestar dels alumnes i les seves famílies. Per mantenir-vos actualitzats amb temes d’acollida, us adjuntem el nodes d’alumnat d’origen estranger on us podeu subscriure i rebre periòdicament les novetats.

Si necessiteu qualsevol cosa, no dubteu en contactar amb la vostra assessora LIC de referència.

Desitgem que la guerra d’Ucraïna i totes les guerres acabin i que el moviment de les persones entre països sigui per projectes desitjats.