Èxit de participació en el Projecte “Racons del Baix Empordà” i en la xerrada amb en Ferran Latorre

En motiu del dia de l’activitat física, 6 d’abril de 2021, vam proposar a les escoles un projecte col·laboratiu anomenat “Racons del Baix Empordà” que pretenia conèixer i compartir racons de la nostra comarca i alhora promoure l’activitat física.

Un total de 90 grups classe (uns 1800 alumnes) es van adherir a la proposta i van entrar en el projecte de gogle earth alguns dels itineraris més bonics de prop dels seus centres: cims, fonts, castells, masies emblemàtiques, camins de ronda, platges, fars, torres de guaita, mines, vies verdes, menhirs, poblats ibèrics …

El dijous 15 d’abril, aprofitant la presentació del projecte, vam poder gaudir de la xerrada amb en Ferran Latorre, el primer alpinista català  que ha assolit els 14 cims de vuit mil metres que hi ha al món.

Apassionat i encuriosit per descobrir els racons més bells del nostre planeta, ens va explicar com es va iniciar en el món de l’escalda i de l’alpinisme. Ens va fer un repàs de la història de l’alpinisme i de les noves disciplines (escalda esportiva, esquí de muntanya, trail runnig), així com de les vivències sorgides mentre era càmera del programa Al filo de lo Imposible.

Un munt de vivències, on la forma física i la capacitat psicològica són essencials per realitzar aquestes aventures.

Per concloure la xerrada en Ferran ens va contestar algunes de les preguntes que els alumnes van poder anar formulant a través del xat.

Moltes gràcies Ferran, va ser un plaer que poguessis compartir les teves experiències amb tots nosaltres!

Agrair la participació en el projecte a tots els alumnes i docents!