Contes sensorials a P5

L’Institut-Escola Vila-Romà de Palamós ens proposa una bona pràctica de P5. És una activitat anual, que es farà al llarg de tot el curs de P5 i que està pensada per fer entre tres i quatre contes per trimestre (cada conte té una durada de dues setmanes).

Els objectius d’aquesta pràctica són els següents:

-Utilitzar els sentits per descobrir les característiques dels objectes i experimentar amb els elements principals dels contes.

-Identificar i expressar sentiments dels protagonistes dels contes.

-Desenvolupar la capacitat d’atenció a través d’elements motivadors.

-Treballar l’expressió oral espontània ( repetint frases, el treball de rimes, nou vocabulari, intentar repetir el conte o inventar-se’n un de nou amb els personatges i material…)

Descripció de l’experiència:

Les mestres preparen un conte amb tot de material manipulable, personatges, elements que surten al conte. La primera sessió consta de l’explicació per part de la mestra. Es té en compte que l’espai sigui agradable, ample, acollidor i silenciós. Es crea un clima adequat i motivador per crear expectativa (a vegades s’explica a terra sentats en coixins, a vegades sentats en cadira tots en rotllana). També es té en compte la presentació que varia segons el conte: dins una maleta, un cistell, tapat amb un mocador i poc a poc ho anem descobrint… Les altres sessions es solen treballar en els racons d’aula i s’adapten als diferents objectius, ja siguin de llenguatge, de plàstica, de matemàtiques, de manipulació i motricitat fina… Durant la segona setmana també es fa la dramatització del conte, on els alumnes són els protagonistes d’aquest. El material utilitzat en l’explicació del conte es deixa en el racó simbòlic durant 15 dies.

Avaluació de l’experiència:

És una activitat molt enriquidora pel treball transversal de continguts que comporta i pel nivell de motivació que desperta en els nens. El fet de que hi hagi un espai dins l’aula dedicat al conte fa que els alumnes hi puguin accedir-hi lliurament sempre que vulguin, generant així diàlegs i intervencions molt enriquidores.

Moltes gràcies per aquesta bona pràctica, I-E Vila-Romà!