Bona acollida dels dos seminaris represos aquest curs, el d’Educació Infantil i el de Biblioteques

Aquest curs 22/23 hem reprès dos seminaris que en anys anteriors s’havien portat a terme al nostre Servei Educatiu, el seminari d’Educació Infantil i el de Biblioteques.

El seminari d’educació Infantil s’ha reprès, després d’uns cursos de descans, amb un nou equip de coordinació: amb la Gemma Feliu, l’Isabel Antúnez (mestres d’educació infantil) i la Mireia Garcia (Servei Educatiu). Vol ser un espai de trobada entre les professionals d’aquesta etapa educativa per tal de compartir experiències, mirades i aprendre conjuntament. A la primera sessió es van fer dinàmiques de coneixença i es va parlar al voltant del nou decret d’educació infantil. A la segona i tercera sessió es fa formació relacionada amb els ambients d’aprenentatge, amb la Carme Güell. En la propera sessió, la del mes de desembre, es visitarà el seu centre, l’escola Camins del Pla de l’Estany. Més endavant, a partir del segon trimestre, hi haurà estones de treball conjunt per a l’elaboració de capses d’aprenentatge en petits grups.

El seminari de Biblioteques del Baix Empordà, conduït per la Paquita Diaz i la Carina Aragonès (Servei Educatiu), és un espai de trobada de diferents centres de la comarca per tal de dinamitzar les biblioteques escolars i d’aula, de compartir experiències i fer-ne difusió, de fomentar el treball en xarxa i de promoure la realització de projectes compartits. També ofereix orientacions i estratègies de lectura a l’aula i a la biblioteca per tal  fomentar el gust per la lectura i l’hàbit lector dels nens. Aquest curs 22/23 es dur a terme a la biblioteca de l’escola del Torres Jonama de Mont-ras i a cada sessió del seminari tractarem una tipologia textual diferent, la poesia, el llibre il·lustrat, el còmic i les revistes infantils, també farem una visita a la Biblioteca de Calonge i, en Cristian Olivé ens oferirà una xerrada sobre “Com treballar la llengua i la literatura des de la mirada adolescent”. A l’última sessió del seminari compartirem experiències amb altres seminaris del territori gironí.

Esperem poder donar continuïtat al seminari de biblioteques durant molt de temps i afegir centres que tornin activar la biblioteca a la seva escola!

Us deixem algunes imatges de la 1a sessió i el treball de la poesia