Bon estiu des del Servei Educatiu!

Estimats docents,

Volem dedicar un moment a expressar el nostre més sincer agraïment per tot el suport, la dedicació i la inspiració que els centres heu brindat al llarg d’aquest curs. Un curs que ha vingut carregat de formacions i molts altres esdeveniments. Però amb la vostra passió per l’educació, heu obert les portes del coneixement i heu despertat la curiositat a tot l’alumnat, atenent totes les seves necessitats.

Tanquem un any ple d’aprenentatge, creixement i moments inoblidables. Ha estat un curs en què hem compartit rialles, reptes i també alguns moments difícils, però estem contentes d’haver-lo superat amb empenta i alegria.

L’equip LIC vol donar les gràcies a l’Esperança, nova membre de l’equip del Baix Empordà, que tot i que ja tenia rodatge com a assessora LIC, ha passat a ser una branca més del nostre arbre amb molta empenta i energia.

És cert que cada una de nosaltres ha deixat una empremta única en aquest curs, a cada centre a on hem anat. Però les tres LIC, juntament amb els companys i companyes del Servei Educatiu hem deixat un llarg camí visible ple de petjades.

Aquest curs hem treballat de valent amb molts temes, volem destacar l’acompanyament a 24 centres de la comarca amb la formació ULAE, en la qual s’han treballat els usos lingüístics en l’àmbit educatiu per tal de potenciar el seu valor com eix vertebrador d’una escola plurilingüe i intercultural.

També destaquem, com a novetat,  que des del Seminari de docents que atenen alumnat nouvingut s’ha organitzat una petita trobada de cloenda amb 131 alumnes d’acollida que esperem poder fer extensible a tots els centres participants el curs vinent.

Per últim, i no per això menys important, l’equip LIC sempre ha treballat la innovació  des de l’àmbit de l’assessorament lingüístic, el tractament integrat de llengües que propicia situacions d’aprenentatge i, a més a més, des del nostre territori,  hem engegat la xarxa de centres Avancem amb la participació de tots els centres de Girona presents al programa.

Estem segures que el curs que ve vindrà carregat de nous reptes, entre ells, la novetat de la formació dels coordinadors de llengua interculturalitat i cohesió social “CLIC”.

Des del CRP volem agrair a en Raül Batallé i a en Francesc Nadal la seva tasca com a mentors digitals a la nostra zona educativa, ja que el curs vinent es reincorporen als centres educatius on treballaven anteriorment com a docents. La Mercè Vilà i en Jordi Roura, nou mentor d’aquest curs escolar, continuaran la seva tasca relacionada amb la mentoria, en coordinació amb el nostre equip.

Hem consolidat alguns seminaris engegats anteriorment, i hem aconseguit reprendre el seminari d’educació infantil i el seminari de biblioteques escolars. Pel proper curs ja estem “posant fil a l’agulla” per tirar endavant, una vegada més, els projectes d’aula creats anteriorment: el projecte científic i matemàtic i el vinculat al dia mundial de l’activitat física, aquest curs sobre la bicicleta (proposant una SdA), dels quals n’estem molt satisfets. També hem introduït una nova formació vinculada a l’àrea artística i de cares al curs vinent hi donarem continuïtat amb alguns canvis.

Hem continuat dinamitzant activament diversos seminaris, i totalment implicats en projectes i programes d’innovació del Departament, que coordinem i contribuïm a desenvolupar molt activament. Destaquem la recuperació del format presencial del Fòrum de Treballs de Recerca. La realització del full informatiu, també amb articles provinent dels altres dos equips, i la dinamització de la web i les xarxes socials són una part important de la nostra feina, i ens permeten fer difusió de tot allò que creiem que pot ser d’interès pels docents i centres de la zona, amb un increment de seguidors que també us volem agrair especialment. Hem superat amb escreix els objectius marcats en aquest sentit.

Pel que fa a les xerrades organitzades a la zona, continuarem prioritzant, a nivell de Servei Educatiu, la realització d’una xerrada dirigida també a les famílies. El curs vinent hem acordat recuperar la presencialitat. També agraïm a la Mireia les xerrades sobre el nou currículum que ha realitzat a un gran volum de centres de la zona. I a en Jesús per les que han realitzat conjuntament als centres de secundària.

Volem acabar agraint la coordinació amb altres agents i entitats amb qui ens hem coordinat i ens continuarem coordinant a partir d’ara, establint sinergies que permetin millorar l’atenció als centres i els docents de la zona: la Fundació Pallach, el consorci de les Gavarres, la xarxa de museus i el Consell Comarcal, entre d’altres.

Des de l´EAP hem comptat, novament, amb la nostra psicopedagoga Gemma Vidal ja recuperada!! i amb una  nova treballadora social, Emma Rodríguez, a qui hem hagut de prioritzar les seves funcions per poder donar atenció a tota la comarca del Baix Empordà  que no és poca cosa!

Hem canviat el format del seminari SIEI intercanviant experiències entre els SIEIS de Primària i Secundària. Hem treballat aspectes comuns a totes les etapes educatives.

Aquest curs, com a novetat, hem pogut celebrar la Primera Jornada per a l´educació inclusiva del Baix Empordà. Va tenir lloc el dissabte 20 de maig a l´INS La Bisbal.  És un projecte que hem anat treballant des del curs passat, amb l’objectiu de donar a conèixer les bones pràctiques d’educació inclusiva que s’estan duent a terme a diferents escoles i instituts de la nostra comarca. Com a equip, ens hem felicitat per l´èxit!! Tant per l´assistència (145 professionals) com per la qualitat de les exposicions de les bones pràctiques dels diferents centres, així com pel contingut de les dues ponències.

Mantinguem sempre viva la flama del coneixement i la curiositat, i recordem que l’aprenentatge no es limita a les aules, ni als centres, ni als Serveis Educatius, sinó que és un viatge continu al llarg de la vida. Molt bon estiu a tothom!