Teatre en anglès : William B

Aquest dijous 23 de març, es va representar al Teatre Ateneu de Tàrrega, l’obra de teatre en anglès adreçada a Secundària: William B,  a càrrec de la companyia ETC Theatre de Barcelona.
Al voltant de 300 alumnes van poder gaudir d´aquesta representació, inclosa en les activitats del Llegeix més»

Teatre en català :La plaça del diamant

Aquest dimecres dia 22 de març, els alumnes de Batxillerat dels diferents Instituts de la comarca de l´Urgell, han assistit al Teatre Ateneu de Tàrrega a veure l´obra de teatre en català “La plaça del diamant” de Mercè Rodoreda, a càrrec de la companyia meaculpa teatre.

Després de la representació, ha tingut lloc un interessant col·loqui entre l´alumnat i els actors.

II Gimcana francòfona a Tàrrega

Un total de 150 alumnes de francès dels instituts de la ciutat han participat aquest dimecres en la segona Festa Francòfona organitzada per la EOI de Tàrrega, dins de les activitats organitzades per commemorar la setmana francòfona que es celebra a diferents països del món.

La gimcana ha estat possible gràcies a la col·laboració d´una quinzena de voluntaris de l´Escola Oficial d´idiomes i Instituts. A més, els alumnes de 4t de l’Escola Oficial d’Idiomes, han confeccionat una guia turística en francès que és la que han utilitzat els estudiants en les diferents proves de la gimcana.

Finalment, s´ha celebrat un concert de la Cecilia DeBergh a la Sala d´actes del Servei educatiu de l´Urgell.

Projecció documental “Él me llamó Malala” a l´Urgell

Al llarg d´aquesta setmana, els alumnes del 1r Cicle de la ESO dels centres de la comarca de l´Urgell, han gaudit de la projecció del documental El me llamó Malala.

El passat dimarts dia 7 es va projectar al Teatre Casal d´Agramunt, el dimecres dia 8 al Teatre Armengol de Bellpuig i el dijous dia 9, als cinemes Majèstic de Tàrrega.

Un total de 666 alumnes de la comarca, han tingut l´oportunitat de conèixer la història de la persona més jove de la història en guanyar el Premi Nobel de la Pau: Malala Yousafzai.

Aquesta projecció està inclosa en les activitats del XVII Programa Comarcal de Suport a l’Educació de l’Urgell i ha estat possible gràcies a la col·laboració amb el Circuit Urgellenc.

Taller de francès a l’EOI de Tàrrega

tallereoi

El divendres 3 de març l’EOI de Tàrrega va realitzar el taller de francès: Initiez vos éleves aux techniques téâtrales.
A partir de la utilització de diferents tècniques teatrals es treballen les competències bàsiques, es treballa la imaginació i s’estimula la motricitat, l’escolta i la pronunciació.

El taller va anar a càrrec d’Oliver Décriaud.  Van assistir-hi professors dels centres de secundària de les terres de Lleida  i professorat d’EOI.

Teatre en anglès per Primària “Freaky”

El passat dijous dia 2 de març, es va representar al Teatre Ateneu de Tàrrega, l’obra de teatre en anglès adreçada al 3r cicle de Primària: “Freaky”,  a càrrec de la companyia Blue Mango Theatre de Barcelona.

Una obra d´especial interès pels centres ja que tractava el tema del bullyng i feia reflexionar els alumnes alhora que gaudien d´un espectacle molt engrescador.

Aquesta representació està inclosa en les activitats del XVII Programa Comarcal de Suport a l’Educació de l’Urgell.

Certamen de Treballs Escolars Granados: un músic universal

494px-27_enric_granados-247x300Amb motiu de la celebració del centenari de la mort d’Enric Granados (24 de març de 1916) el 2016 i del 150è aniversari del seu naixement (27 de juliol de 1867) el 2017, el Servei Educatiu dels ST d’Ensenyament a Lleida també ha volgut contribuir a aquesta celebració organitzant el Certamen de Treballs Escolars Granados: un músic universal.

Aquest, de caràcter participatiu –no competitiu-, s’adreça a tot l’alumnat dels centres educatius de les Terres de Lleida i té com a objectiu principal el foment del coneixement d’Enric Granados entre l’alumnat de tots els nivells educatius (Vegeu Bases de Participació).

El període de lliurament dels treballs serà de l’1 de març al 15 d’octubre de 2017 i es preveu una jornada de lliurament de diplomes que es realitzarà abans del 22 de desembre de 2017.

Tots els treballs presentats, a més, rebran una distinció que consistirà en un diploma acreditatiu de la participació, la difusió a través de la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC) i un obsequi. El diplomà s’expedirà tant per als centres com per a l’alumnat participant.

Full informatiu núm. 67 – Febrer 2017

Pròximes activitats del Programa Comarcal
Dijous 2 de març, al Teatre Ateneu de Tàrrega, representació de l´obra teatral en anglès “Freaky“, de la companyia Blue Mango.
Adreçada als alumnes de 6è de Primària.
Amb una durada de 60 minuts.

Sessió del matí: 10.30 h pels centres de la comarca.… Llegeix més»

Conferència “Difusió de la literatura oral”

El passat dijous dia 26 de gener, va tenir lloc a les instal·lacions dels Serveis Educatius de l´Urgell, una conferència a càrrec de l´actor i poeta Salvador Soler, en la que va presentar noves formes de difusió de la poesia oral. Concretament, va explicar el Poetry Slam,… Llegeix més»

2º Torn – Pla de Formació de Zona 2016-2017

pfzJa han sortit publicades les activitats del Pla de Formació de Zona 2016-2017.
El període d’inscripció és del 9 al 19 de gener de 2017.

Aquí teniu el llistat d’activitats que es realitzen a la nostra comarca, en les quals us podeu inscriure.
Podeu consultar les vostres assignacions, a partir del 30 de gener,  aquí.

Nou web del Banc de recursos

Benvolgudes/ts,
L’espai El Banc de recursos. La lectura: font de plaer i coneixement ha passat del web de la xtec a un espai NODES creat expressament per al Banc. Durant els darrers 3 mesos s’ha estat traspassant tota la informació del vell espai al nou.… Llegeix més»

Full informatiu núm. 65 – Desembre 2016