Jocs Florals

jocs_florals-categoria_h

Bases dels IV Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Ensenyament convoca dels Jocs Florals Escolars de Catalunya que s’adreça als centres d’educació primària i d’educació secundària obligatòria amb la finalitat d’estimular l’expressió escrita dels alumnes, aprofitant una tradició cultural ben arrelada a Catalunya, que, de fet, molts centres escolars ja celebren als seus municipis o comarques. La participació al certamen és voluntària.

1. Les categories establertes són les següents:
    1. Alumnat del cicle inicial d’educació primària.
    2. Alumnat del cicle mitjà d’educació primària.
    3. Alumnat del cicle superior d’educació primària.
    4. Alumnat d’educació especial d’educació primària.
    5. Alumnat d’educació especial d’educació secundària obligatòria.
    6. Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria.
    7. Alumnat de 3r i 4t d’educació secundària obligatòria.
    8. Conte audiovisual i il·lustrat per a tots els alumnes de primària.
  2. Els treballs han de ser escrits en llengua catalana o en aranès.
  3. Poden ser escrits en poesia o en prosa. En el cas de la categoria H cal lliurar un conte digital. El tema és lliure.
  4. Els treballs presentats, un per categoria, poden ser individuals o col·lectius (màxim 3 alumnes). El treballs col·lectius només es podran presentar a les categories A, D, E i H.
  5. El centre ha de garantir que els treballs presentats són originals, de creació pròpia.
  6. Característiques de la presentació:
    • L’extensió no pot ser superior a 3 fulls, amb un màxim de 25 línies per full.
    • El tipus i el cos de la lletra han de ser Arial 12.
    • El format ha de ser en DIN A4, a una sola cara i a doble espai.
    • Hi ha de constar el títol de l’obra, i a dalt a la dreta la categoria i el pseudònim.
    • És imprescindible que els treballs arribin corregits (ortografia, sintaxi i lèxic).
    • El conte digital ha de tenir una durada de 4 a 6 minuts. Consulteu les bases específiques d’aquesta modalitat.
  7. Es crearà un jurat per a les categories de treball escrit i un jurat per a la categoria del conte digital i il·lustrat. Els jurats seleccionaran un treball per a cadascuna de les 8 categories.
  8. El veredicte dels jurats i el lliurament de guardons es durà a terme durant el mes de juny, abans de la finalització del curs escolar.
  9. Els treballs guardonats es penjaran al web de la XTEC http://www.xtec.cat/web/centres/alscentres/premis/jocsflorals
  10. Per poder participar en el certamen, els centres s’han d’adreçar al Servei Educatiu de Zona (CRP) i lliurar els treballs en el termini establert, en suport digital i per correu electrònic.

Bases de la categoria H: “Conte audiovisual il·lustrat”

Barcelona, gener de 2017