Acollida d’alumnat nouvingut

RECURSOS A L’XTEC

FORMACIÓ PER A L’ATENCIÓ D’ALUMNAT D’ORIGEN ESTRANGER

Accions formatives que proporcionen, en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, recursos i estratègies d’intervenció docent per afavorir l’èxit educatiu dels alumnes de procedència estrangera que necessiten suport a l’aula ordinària per accedir al currículum.

• Grup de treball Centre Acollidor

El grup de treball “Centre acollidor: llengua, interculturalitat i cohesió social” està format per mestres, professors/es d’AA i coordinadors/es LIC dels centres educatius de Santa Coloma. Amb tot, està obert a tots els professionals que estiguin interessats i interessades en l’atenció d’alumnat nouvingut. Cada curs ens formem, compartim i creem recursos per a l’atenció d’alumnat nouvingut a les aules d’acollida i a les aules de referència. Els principals objectius són crear equips acollidors en el centre, així com generar i fer crèixer una xarxa de centres acollidors dins la ciutat.

En aquest espai drive compartim i actualitzem materials i recursos que poden ser útils per a l’atenció d’alumnat d’origen estranger als centres.

TRADUCTORS
DICCIONARIS

WEBS D’INTERÈS

Servei de mediació, traducció i informació.

Unitat de treball per a l’impuls de Projecte Plurilingüe a Catalunya.

Plataforma col·laborativa de treball en xarxa, adreçada  al treball en les aules d’acollida i agrupaments de diversificació.

La Direcció General de Política Lingüística us ofereix eines i recursos didàctics per aprendre català: Consorci de Normalització lingúística, parla.cat, curs oral de català i altres recursos. Útil per a l’autoaprenentatge i per a la docència a l’AA.

MATERIAL DIDÀCTIC
MATERIAL MULTIMÈDIA
  • Galí Introdueix l’alumnat a un nivell bàsic de llengua catalana a partir d’activitats  que desenvolupen les habilitats bàsiques d’escoltar, parlar, llegir i escriure.
  • A l’abast Activitats de comunicació bàsica en llengua catalana.
  • Muds de mots Aplicació per a treballar el vocabulari de diferents camps semàntics.
  • Voki Eina interessant per al treball de llengües, amb la qual podem crear un avatar que reprodueix els nostres enregistraments.
  • Duolingo Espai web i projecte social destinat a l’aprenentatge gratuit d’idiomes.
  • Toontastik Aplicació per tauletes i mòbils que permet crear històries amb personatges 3D tot gravant oralment les veus del narrador, els personatges… Excel·lent per treballar totes les habilitats lingüístiques a més de la imaginació i la creativitat.
  • Ràdio Garden Pàgina web a on pots escoltar milions de ràdios de tot el món! Permet treballar i posar en valor les llengües arreu del món, i per tant, les llengües d’origen de tot l’alumnat.