Comunicació al TEA

Presentació

Les persones amb TEA manifesten dificultats de comunicació social i un desenvolupament del llenguatge amb característiques distintives. L’adquisició del llenguatge presenta dificultats en l’ús dels seus components formals i utilitza formes peculiars, com l’ecolàlia. Fins i tot les persones que disposen de recursos lingüístics adequats, en fan sovint un l’ús social inadequat. Disposar d’estratègies d’estimulació del llenguatge que s’ajustin a les metodologies basades en evidències és una necessitat prioritària per als docents i altres professionals que treballen amb alumnes amb TEA

Aquest és el plantejament del present curs: comprendre les necessitats comunicatives específiques i presentar les metodologies que afavoreixen el desenvolupament del llenguatge funcional en les persones amb TEA.

Objectius

  • Revisar quines són les característiques del desenvolupament del llenguatge en el TEA i llur relació amb les teories neuropsicològiques que les expliquen.
  • Conèixer el models metodològics basats en l’evidència que possibiliten el desenvolupament de competències lingüístiques i aquells que no disposen d’evidència a l’actualitat.
  • Aprendre a desenvolupar un programa d’estimulació del llenguatge per a nivells de desenvolupament diferents.
  • Comprendre, avaluar i abordar el llenguatge a través de l’ecolàlia.
  • Finalment, aprendre a potenciar habilitats pragmàtiques en persones amb TEA.

Continguts

  1. Breu descripció de les característiques del llenguatge en les persones amb TEA en funció dels nivells de severitat. Revisió també de les teories neuropsicològiques explicatives del TEA i llur relació amb el llenguatge.
  1. Revisió dels models d’intervenció en el llenguatge al TEA. Valoració de les bones pràctiques i metodologies basades en l’evidència.
  1. Programes d’estimulació del desenvolupament del llenguatge a les primeres etapes: partint del desenvolupament de sons a les primeres paraules, formació de frases-oracions.
  1. Programes d’estimulació del llenguatge en competències preconversa: potenciant el desenvolupament gramatical, semàntic i fonològic.
  1. Programes d’estimulació del llenguatge en habilitats avançades: desenvolupament d’habilitats de conversa i narratives complexes.
  1. Avaluació i tancament.

La metodologia estarà basada en la presentació dels continguts a través de propostes teòriques i pràctiques. Es facilitarà la participació i desenvolupament de preguntes als assistents, així com algunes situacions de role-playing.

Aquest curs s’impartirà en castellà.

Destinataris

Docents d’infantil, primària i educació especial. També a estudiants, logopedes, psicòlegs, psicopedagogs i familiars de persones amb TEA.

Aquest curs està obert a qualsevol persona interessada en el tema.

 

Més informació

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>