Conferències 100tífiques

Ahir va ser el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència i amb aquest motiu es van celebrar les conferències 100tífiques. Organitzat per la Fundació Catalana de la Recerca i la Innovació i el Barcelona Institute of Science and Technology, amb la col·laboració del Departament d’Educació, es van dur a terme un total de 150 conferències per tota Catalunya el mateix dia a la mateixa hora. Amb una participació de 180 dones de diferents disciplines cientificotécniques com a ponents, alumnes de cursos entre 5é de primària i 2n de la ESO van poder enriquir-se de tota la tasca i motivació de les dones al món de la ciència. A Sant Cugat vam poder gaudir de dues xerrades.

Amb el títol “Las matemáticas no son sólo números” la Lucía Galguera García (Allianz Seguros) va compartir amb els alumnes de 2n de la ESO del INS Leonardo da Vinci la seva visió personal i professional sobre el món de les matemàtiques. Des de motivacions personals, passant per la seva trajectòria acadèmica i professional, fins a la feina que fa a dia de avui va poder oferir als presents usos molt diferents de les matemàtiques (com per esbrinar si a un grup de gent dues persones cumpleixen anys el mateix dia o trucs de màgia per endevinar un número). Una xerrada brillant de tota una professional.

“Què és i què fa una enginyera informàtica?” va ser el títol de la xerrada que ens van oferir la Paula León Gil-Gibernau i la Claudia Peiró (HP) a l’Escola Joan Maragall. Aquestes dues enginyeres van compartir amb els alumnes de 5é i 6é la seva experiència personal i què els va fer acabar triant aquesta via professional. A més a més van compartir algunes de les feines que fan a la seva empresa com grans impressions per les plantes infantils d’hospitals o diferents impressions en 3D. Els alumnes van poder gaudir de dues professionals que els van motivar molt a la via científica.