PRESENTACIÓ

Els Serveis Educatius del Departament d’Ensenyament donen suport i assessorament als centres educatius públics i privats concertats de nivells educatius no universitaris. Cada servei educatiu està format per un equip multidisciplinar que ofereix els següents serveis:

• Suport i assessorament en estratègies organitzatives, didàctiques i metodològiques per a l’assoliment de les competències bàsiques.
  • Suport en la tutoria i l’orientació educativa.
  • Detecció precoç de les dificultats d’aprenentatge, socials, motrius i fer avaluacions psicopedagògiques.
  • Assessorament sobre el procés d’escolarització en necessitats educatives específiques i especials (NEE).
  • Assessorament sobre adaptacions curriculars individuals (CI).
  • Suport en la prevenció de l’abandonament escolar prematur.
  • Suport en el tractament integrat de llengua i continguts.
  • Planificació i gestió del catàleg de formació del professorat de la zona.
  • Suport i assessorament en didàctica, innovació i/o planificació: plans de millora, TAC, suport a la lectura…
  • Servei de préstec de maquinari, vídeos i textos especialitzats en temes educatius.
  • Suport a projectes internacionals pel desenvolupament del plurilingüisme i de les competències comunicatives dels alumnes.

L’àmbit d’actuació del servei educatiu inclou les localitats de Terrassa, Matadepera, Viladecavalls, Vacarisses, Ullastrell i Rellinars.

Qui pot fer la demanda dels serveis?

• Els centres, mitjançant els seus equips de direcció.
  • Col·lectius de docents, d’especialitat, de nivell, d’interessos, etc.
  • Els docents directament.
  • Altres entitats vinculades a l’Educació.

Com es fa la demanda?

Trucant al telèfon 93 735 30 56 o enviant un correu electrònic a a8904082@xtec.cat

Jornada d’inici de curs 2020-21

Primera part

Des dels Serveis Centrals del Departament d’Educació, emissió en directe:
  • 9:30:  Presentació “L’Educació en temps d’incertesa”
  • 9:40: Conferència Francesco Tonucci
  • 10:40: Tancament del Conseller Josep Bargalló

Segona part

• 11:00h. Des del Servei Educatiu de Terrassa hem preparat una altra connexió on intervindran, de forma molt breu, representants del Departament d’Educació al Vallès Occidental i de l’Ajuntament de Terrassa, a través d’una emissió en streaming en aquest enllaç:  ja.cat/inici-curs-centres

SITE del Seminari XTCD del CRP Terrassa

Els participants al Seminari XTCD del CRP de Terrassa han elaborat un seguit de projectes sobre els Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) fent un incís especial a l’aplicació didàctica dels recursos digitals.

Un d’ells amb títol “Energia neta a l’escola: Fem el canvi” ha representat el Vallès Occidental a la Jornada de cloenda Transformació digital i XTCD del curs 2019/20 que s’ha celebrat el 10 de juliol.

El podeu trobar al SITE del seminari amb la UD corresponent.