Inclusió

La inclusió escolar i la cohesió social són dos dels principis generals que inspiren el sistema educatiu de Catalunya (Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació), que se sustenten en el reconeixement internacional sobre el fet que l’educació inclusiva és un pilar fonamental per promoure la inclusió social de totes les persones en tots els àmbits de la vida, des de la infància fins a la vellesa.

En les darreres dècades les polítiques dels organismes internacionals han estat plenament favorables i compromeses amb la qualitat i l’equitat de l’educació per a tots els infants i joves en el marc d’un sistema educatiu inclusiu.

El 17 d’octubre de 2017 s’aprova el decret 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, que té per objecte garantir que tots els centres educatius sostinguts amb fons públics dins l’àmbit de l’ensenyament no universitari siguin inclusius.

Mapa de recursos de l’educació inclusiva