PdA. 39 WeDo 2.0

Taller Robòtica Primària; WeDo 2.0

• Títol: Lego Education WeDo 2.0
  • Necessitats educatives:

Davant el ràpid progrés de les noves tecnologies i les seves aplicacions més educatives ens veiem immersos en noves metodologies d’aprenentatge i coneixement. Un clar exemple és en l’àmbit de la robòtica educativa, un sector en ple desenvolupament i cada vegada amb més aplicacions pedagògiques als centres d’educació per arribar d’una manera més innovadora al currículum. Un clar exemple d’això és el material que ha creat Lego, un material educatiu basat en la robòtica més senzilla per a infants de 7 anys. Aquest material conegut com a WeDo 2.0 permet als infants explotar la seva creativitat creadora i alhora saber com poder programar-lo per executar unes senzilles funcions.

Breu descripció:

LEGO® Education WeDo 2.0 Bluetooth és la nova proposta perquè els infants de primària descobreixin les ciències d’una manera més tecnològica i innovadora. Per mitjà de l’aprenentatge basat en projectes, els alumnes exploren, creen i comparteixen els coneixements i experiències en torn les ciències naturals, la física i la ingenieria.

Amb WeDo 2.0 els infants construeixen robots amb sensors simples i un motor que es connecta sense cables a un dispositiu electrònic. A través del software instal·lat a l’ordinador o a la tauleta digital els infants programen el comportament del robot creat d’una manera molt simple, fàcil i divertida.

Aquest enfocament pràctic i dinàmic ajuda als alumnes s’empoderin de manera activa del procés d’aprenentatge i desenvolupin habilitats del segle XXI com el pensament crític i la resolució de problemes a través d’experiències atractives de la vida real.

Objectius d’aprenentatge:

• Entendre la composició i funcionament del recurs pedagògic: WeDo 2.0
    • Desenvolupar els projectes bàsics de WeDo 2.0 i  aprendre les seves funcions bàsiques
    • Comprendre la importància de la cura i el respecte cap el material
  • Continguts
    • Quins tipus de peces trobem a la caixa?
    • Quins són els models bàsics i com es construeixen?
    • Com s’instal·la el software i com es programa?
  • Metodologia

El taller contempla dues parts diferenciades, una part d’explicació i exposició del recurs pedagògic, on s’explicarà bàsicament els tipus de peces que trobem dintre de la caixa i un altre part d’experimentació amb el material. En la part d’experimentació el taller esta pensat per un total de 20 alumnes, el taller es realitzarà per parelles per tal de que la exploració i la creació sigui compartida i mitjançant la comunicació.

• Activitat pràctica:

Un cop feta la part expositiva i havent instal·lat el programari, cada parella d’alumnes començarà a introduir-se en el WeDo 2.0 a través del Max i la Mia, dos personatges ficticis del programa que guiaran els alumnes perquè puguin treballar de manera autònoma.

El formadora guiarà a l’alumnat de com accedir als projectes de creació i un cop arribat a aquest punt es deixarà plena autonomia als alumnes per desenvolupar els seus projectes. Sempre amb el suport i acompanyament del formador.

Durada i temporalització

El taller esta pensat per una durada de dues hores, de les quals hi hauran 20 minuts d’exposició del material i instal·lació de l’aplicació del software necessari per poder programar els robots creats per els alumnes, i una segona part d’una hora i mitja on els alumnes desenvoluparan els quatre projectes de construcció amb funcions bàsiques. I òbviament dedicarem 10 minuts finals a endreçar el material a les seves corresponents caselles.

Recursos necessaris

El taller necessita una aula amb projector per poder fer l’exposició del material i a més a més 10 dispositius per poder treballar, amb el software necessari, i poder programar els projectes robòtics dels alumnes. L’espai ha de contemplar mínim les 20 taules per a les participants i col·locades de dos en dos per facilitar l’espai de creació.