PdA.28 Treballar la COEDUCACIÓ a Educació Primària primer cicle (1r, 2n i 3r)

Adreçada a: Professorat i alumnat.
Nivell: Educació Primària primer cicle (1r, 2n i 3r)
Modalitat: Préstec de material didàctic.
Temàtica: COEDUCACIÓ.
Objectius: Facilitar recursos als centres educatius per despertar l’interès pels llibres i treballar la coeducació a l’aula

Descripció: – Recull de 44 títols, català i castellà, alguns d’ells novetats, que
contribuiran a fomentar el gust per la lectura entre els lectors més novells i
qüestionar-se rols i estereotips de gènere establerts.
– Dos jocs interactius manipulatius per fer representacions simbòliques i
elaborar escenes.

– Dos jocs de cartes per treballar la diversitat i la igualtat.

LECTURES PER MITJANS (1r, 2n i 3r)

1. ACOSTA, A.; AMAVISCA, L. (2018). Visca les ungles de colors! Barcelona: Ed.Nube
Ocho
2. BARBÉ i SERRA, A.; CARRO IBARRA, S. (2016). Cua de sirena. Barcelona: Ed.
Edicions Bellaterra
3. BELLATERRA MÚSICA (2019). Cançons per despertar l’alegria. Barcelona: Ed.
Bellaterra Música
4. BRENMAN, I.; ZILBERMAN, I. (2008). Les princeses també es tiren pets. Barcelona:
Ed. Ànima Llibres
5. BROWNE, A. (1986). El llibre dels porcs. Pontevedra. Ed. Kalakandra
6. CERDÀ, M. (2014). Familiarium. Barcelona: Ed. Comanegra
7. COPONS, J. (2018). Tot el que sé de la gent. Barcelona: Ed. Combel
8. CROWTHER, K. (2020). Mare medusa. Barcelona. Ed. Ekaré
9. DÍAZ REGUERA, R. (2017). Quan les nenes volen alt. Barcelona: Ed. Lumen
10. DONALDSON, J.; SCHEFFLER, A. (2019). Bill i Janet. Barcelona: Ed. Brúixola
11. DUMONT, J.F. (2007). L’oca que no volia marcar el pas. Intermón Oxfam
12. ELLIOT, M. (2019). La nena amb dos pares. Barcelona: Ed. Baula
13. ESCODA, M. (2015). Aquest nen està a la lluna. Barcelona: Ed. Bellaterra Música
14. ESCOFFIER, M. (2019). Princesa Kevin. Barcelona. Ed. Baula
15. FRANZ, C. (2004). La Marta diu no!. Barcelona. Ed. Takatuka
16. GEISLER, D. (2015). A vegades els meus pares s’enfaden. Barcelona. Ed. Juventut
17. GREEN, I. (2014). La dictadura de les cuetes. Madrid: Ed. Kókinos
18. HALL, M. (2015). Vermell: Història d’una cera de colors. Barcelona: Ed. Takatuka
19. HEIDELBACH, N. (1993). ¿Qué hacen las niñas? Madrid. Ed. Libros del zorro rojo
20. HEMATOCRÍTICO (2019). La Rapunzel té polls. Barcelona. Ed. Barcanova
21. JEFFERS, O. (2017). Som aquí: notes per viure al planeta terra. València: Ed.
Andana
22. KULOT, D. (2000). El cocodril enamorat. Pontevedra. Ed. Kalakandra
23. LENAIN, T. (2019). Què fan els pares a la nit?. Barcelona. Ed. Birabiro
24. LERAY, M. (2009). Una caperucita roja. Barcelona: Ed. Océano
25. LOZANO, L. (2019). La Bea Balla. Barcelona: Ed. Tres tigres tristes

  Organitza: Servei Educatiu de Sant Martí – CRP.