PdA.13 Expressart, museu portàtil

Adreçada a: Professorat.
Nivell: Educació Infantil i Primària.
Modalitat: Préstec de material didàctic.
Temàtica: Educació visual i plàstica.
Objectius: Motivar l’alumnat a reflexionar sobre la intenció dels artistes i, alhora, extrapolar els conceptes que plantegen per tal d’establir paral·lelismes amb elements del seu propi entorn.
Descripció: Es presenta en una caixa de fusta amb un format de museu portàtil que facilitarà als alumnes d’Educació Infantil i Primària prendre consciència de la seva pròpia capacitat d’expressar-se. El projecte està concebut com a una sèrie de propostes didàctiques per realitzar a l’aula.
També disposeu d’un PDF amb la guia del professorat
A càrrec de: MACBA.
Durada: 1 mes.
Organitza: Servei Educatiu de Sant Martí – CRP.
ExpressArt està pensat per al professorat i l’alumnat d’educació infantil i primària, amb l’objectiu de proporcionar-los recursos per treballar a l’escola determinats aspectes clau de l’art contemporani que és impossible abordar en profunditat en el transcurs d’una visita al Museu.
El projecte està concebut com un conjunt de propostes didàctiques per realitzar a l’aula amb l’ajuda d’una colla de materials (objectes tridimensionals, imatges i textos) que es lliuren al professorat dins d’una caixa de fusta en forma d’embalatge d’obra d’art, amb tres calaixos independents a dins. Aquestes propostes es poden dur a terme abans o després de la visita al Museu amb els alumnes.
Objectius:
El projecte ExpressArt pretén fomentar actituds obertes, flexibles, receptives, analítiques, crítiques, respectuoses i participatives que puguin ser expressades, si es desitja, a través de l’art.
Contingut:
• Calaix gran, amb trenta compartiments que allotgen elements diferents (objectes quotidians, de rebuig, industrials, etc.), amb tapa de metacrilat i nansa.
• Calaix petit, amb quinze compartiments que allotgen cubs de diferents materials i grandàries, amb tapa de metacrilat i nansa.
• Una fotografia plastificada de cadascun dels calaixos amb compartiments (objectes i cubs) per poder endreçar-ho tot.
• Calaix petit sense compartiments, amb tapa de fusta i nansa que conté:
• Bossa de roba de sac amb cent bales de vidre.
• Trenta estoretes d’escuma negra de 12,5 × 12,5 cm.
• Guia per al professorat.
• Un cd-rom.
• Un full plastificat amb el programa del taller “L’art contemporani: un recurs a l’aula”.
• Llistat plastificat dels elements que componen aquesta maleta pedagògica
Taller:
L’art contemporani: un recurs a l’aula MACBA
• Adreçat a mestres d’Infantil i Primària i recomanat especialment per a professors que ja hagin seguit el projecte Expressart. Museu portàtil.
• S’oferiran dues modalitats de taller:
a) Taller de tres sessions (10 hores); dos de presencials al S.E. / CRP (6 hores) i un de treball individual (4 hores).
b) Taller de tres sessions + visita guiada al museu (12 hores).
• Per sol·licitar el taller es pot trucar al MACBA als telèfons 93 481 46 70 o 93 481 78 99 o enviar un e-mail a amiquel@macba.cat o yjolis@macba.cat