Setmana del Decenni de l’Oceà

Del 8 al 12 d’abril, serà el Congrés de Ciència amb el lema “El mar és vida!” on participen l’escola La Pau, l’escola Fluvià, l’escola Bogatell, l’escola Catalònia, l’escola Els Horts, l’escola Sant Martí, l’escola Dovella i l’escola Els Porxos. Aquest esdeveniment coincideix amb la celebració de la Conferència del Decenni de l’Oceà 2024, una oportunitat única per reflexionar sobre la importància dels ecosistemes marins per al nostre planeta. A continuació, presentem les propostes programades:

* Exposició: Premi de fotografia “Un mar obert a tothom”

Del 5 al 25 d’abril. Can Serra, seu de la Diputació de Barcelona

Més de 2.500 fotografies de tot el món han participat en aquest certamen de la Fundació Barcelona Capital Nàutica que buscava la imatge icònica que representi el significat del mar per a l’ésser humà.

*Exposició: ‘Navegant pels grans cels i els mars sense límits’

Del 6 al 14 d’abril. Museu Marítim de Barcelona

És una mostra sobre tecnologia nàutica de l’antiga Xina, amb referències a la famosa ruta de la seda i a les històriques expedicions científiques. L’exposició teixeix un relat fascinant que relliga la nàutica amb la diversitat cultural i els beneficis dels oceans per a la humanitat.

*Espectacles familiars i exposicions al Port Olímpic

Del 7 al 12 d’abril. Port Olímpic

Durant tota la setmana, el Port Olímpic acollirà activitats familiars com l’espectacle Salvamar Cirkus, que aborda amb sentit de l’humor les conseqüències que l’acció humana té per als oceans. També acollirà l’exposició Parlem del mar per parlar de nosaltres de la FBCN, sobre la relació de Catalunya amb el mar.

*Jornada: ‘Conservació i protecció dels oceans. Una responsabilitat compartida’

9 abril de 16.00 h a 18.30 h. Espai Mestral, Port Olímpic

Sessió d’experts amb representants dels governs central i autonòmic, empresaris i científics que debatran sobre els reptes crítics als quals s’enfronten els nostres mars i oceans, des d’infraestructures a la descarbonització de la nàutica.

*Xerrada: ‘Sailing into the future for the Ocean Decade’

9 abril de 9.00 h a 11.00 h. Auditori, Museu Marítim de Barcelona

The Ocean Race és una regata que fa la volta al món passant per algunes de les parts més remotes del planeta i que rarament són accessibles per a la recerca científica. Descobreix com els seus regatistes proporcionen als científics dades vitals sobre l’oceà per a entendre’n les complexitats i ajuden a millorar-ne la ciència.

*Exposició: ‘És hora d’actuar: les àrees marines protegides de la Mediterrània’

Del 7 al 15 d’abril. Port Vell

A quines amenaces s’enfronta avui el mar Mediterrani? A través de cinc eixos, aquesta exposició respon aquesta pregunta i planteja altres temes, com la necessitat de gestionar millor els recursos naturals que ens ofereix.

*Mostra de cinema: ‘Ocean Decade Movie Day’

8 d’abril. Filmoteca de Catalunya

La Filmoteca projectarà una quinzena de curtmetratges i documentals vinculats amb els entorns marins: des de la pesca fins a l’esport o les expedicions científiques.

Per a més informació.