Programa d’Innovació

Aquest programa es fonamenta en el plantejament de diferents tipus de reptes proposats a l’alumnat per entitats socials, culturals i altres, procedents de l’entorn dels centres educatius, com associacions de veïns i veïnes, museus, ONG… En aquest sentit, el coneixement que es desenvolupa en la resolució del repte es converteix en accions que es projecten en forma de servei a les persones, intervenció sobre l’entorn i concreció de les idees amb produccions culturals. Permet als centres educatius oferir projectes globalitzadors, en la franja de gestió autònoma de la qual disposaran el curs vinent.

El programa va destinat a tot l’alumnat de 3r o 4t d’ESO, que haurà de disposar d’una franja optativa de 4 hores setmanals en la qual s’elabora el projecte en col·laboració amb l’entitat externa i l’acompanyament d’un professor o una professora del centre.

Al llarg del curs l’alumnat haurà d’escollir tres projectes, repartits de manera successiva en cadascuna de les tres avaluacions. Els projectes pertanyen als tres àmbits següents: social i artístic, científic i tecnològic, i comunicatiu. Això permet que cada alumne pugui desenvolupar un itinerari curricular personal. Cada àmbit correspon a un professor o professora responsable de cadascun dels grups que es formaran per a cada projecte.

Termini d’inscripció fins al 16 de maig de 2023.