Jocs Florals Escolars 2024

JocsFlorals2024

Ja tenim novetats per als Jocs Florals Escolars de Sant Martí d’aquest curs.

Estigueu amatents a les novetats que aniran apareixent en aquesta pàgina!

Bases de participació Sant Martí 2024

Bases de participació Sant Martí 2024. Categoria Conte audiovisual

Bases de participació Barcelona 2024

Calendari del procés

Plantilla de mostra

Formulari de participació alumnat I5, Educació Primària, Educació Secundària i Educació Postobligatòria (fins a 25 anys). (Actiu a partir del 15 d’abril. Tramesa de textos fins al 26 d’abril)

Formulari de participació en la categoria H. Conte audiovisual i il·lustrat per a tot l’alumnat d’Educació Primària (Actiu a partir del 15 d’abril. Tramesa de textos fins al 26 d’abril.)

Les novetats d’enguany són les següents:

• La mainada d’Itambé podrà participar en els Jocs Florals Educatius de Sant Martí 2024 amb els contes il·lustrats. Malgrat això, els textos reconeguts no tindran representació als Jocs Florals Educatius de Barcelona. Els textos presentats es resoldran en la categoria I5. Conte il·lustrat.
  • Per a les categories d’Educació Primària, amb relació a la prosa, els textos participants hauran de ser d’elaboració col·laborativa, mentre que per a la poesia, podrà ser o bé individual o bé col·laborativa. Cal entendre per text col·laboratiu qualsevol mostra literària en què participin de 3 a 5 alumnes.
  • Les modalitats literàries per a Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà no tindran representació als Jocs Florals Educatius de Barcelona. Malgrat això, podran participar, com en edicions anteriors, als Jocs Florals Escolars de Sant Martí, amb el seu reconeixement corresponent. Els textos presentats es resoldran en la categoria I. Alumnat d’educació secundària postobligatòria (Batxillerat i Cicles Formatius), amb una edat màxima 25 anys.
  • El centre ha de garantir que els treballs presentats en qualsevol categoria siguin originals elaborats a l’aula.
  • Per garantir la constitució d’un Jurat deliberatiu nombrós i divers, cada centre educatiu participant en els Jocs Florals Escolars de Sant Martí haurà d’aportar com a mínim un docent del seu claustre. La participació en aquest Jurat no comporta un augment considerable d’hores de feina. El Centre de Recursos Pedagògics, com a ens organitzatiu del certamen, facilitarà totes les eines i els documents necessaris per facilitar i agilitzar les tasques dels membres del Jurat.
  • El reconeixement públic dels textos guardonats serà la gravació d’un programa de ràdio específic en què els autors i les autores llegiran el seu text dins del programa “Jocs Florals Escolars a Ràdio Maconda”, del Servei Educatiu de Sant Martí, en col·laboració amb la Biblioteca Gabriel García Márquez.
  • En un acte solemne, que tindrà lloc al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona el dijous 30 de maig de 2024, es lliuraran els guardons als autors o autores dels escrits escolars que han estat seleccionats per a la fase de ciutat per la seva qualitat literària, creativitat i l’impuls pel plaer d’escriure.