Famílies digitals

En aquest llarg període de confinament del 2020, s’ha evidenciat i agreujat el nivell de vulnerabilitat de moltes famílies a l’hora d’acompanyar els seus fills i filles. La conseqüència és clara: més bretxa, menys equitat. Per tal minimitzar aquesta distància, el Departament d’Educació ha elaborat el document que deixem a sota, amb la finalitat de fomentar l’acompanyament familiar.  Aquest acompanyament gira entorn de tres eixos diferents:

A) Major competència digital en relació amb les plataformes d’aprenentatge que fa servir l’alumnat, que han pres una importància fonamental en el procés d’ensenyament i aprenentatge;

B) Coneixement d’eines de seguiment de l’escolarització a casa (motivació, planificació, estudi eficaç, etc.).

C) Pautes de comunicació i treball en equip amb el tutor o tutora i la resta de l’equip docent.