Com viure l’adolescència

Cadires AdolescènciaEns plau anunciar-vos que tornarem a tenir una nova edició de l’espai de divulgació educativa “Des de la cadira… Ens preguntem!”.

En aquesta ocasió, apostem per tornar-nos a trobar presencialment. I, per aquesta raó, tindrem la participació d’en David Bueno. També hi intervindran l’alumnat de l’institut Barri Besòs i els membres dels seminaris de Professionals de Suport a la inclusió d’educació primària i de Professionals d’Orientació a l’educació secundària.

La seva participació ens donarà una perspectiva de l’adolescència des de la Neuroeducació. Aquest àmbit de la Biologia, ens aporta evidència científica i ens permet entendre com aprèn el cervell, per poder millorar les experiències de l’aprenentatge.  Per tant, cal tenir coneixement de com funciona el nostre cervell, per poder escollir la millor metodologia, eina, recurs… perquè el nostre alumnat aprengui significativament!

I, com diu Bueno, “l’adolescència és el que ens fa humans”. És més: “Hi ha una idea molt generalitzada de l’adolescència com una etapa dura, de confrontació entre pares i fills, una etapa compromesa en què els alts i baixos que molts adolescents presenten poden ser tòxics i fins i tot perjudicials. […] L’hem de gaudir, perquè és l’única manera de poder-la compartir. […] Tot això forma part d’aquest procés de maduració del cervell adolescent, del procés de descobrir quina és la seva individualitat, i per això no volen intromissions a la seva intimitat, la mental o la de la seva habitació.”

Per aquest motiu, convidem a famílies, docents, referents educatius i al públic en general a assistir-hi. I, amb les vostres preguntes, esvair dubtes sobre una etapa meravellosa com és l’adolescència!

Confirmeu la vostra assistència a: INSCRIPCIÓ

Quan: Dimecres, 7 de juny de 2023.

On: Sala La Pau (entrada per la plaça de Rosalind Franklin)

A quina hora: 17 h.