7è Premi Jove de Còmic

Amb l’objectiu de sensibilitzar adolescents i joves sobre el fenomen de la violència masclista i implicar-los en la lluita per l’erradicació de les discriminacions de gènere i en la creació de nous imaginaris igualitaris no sexistes a través del llenguatge del còmic, en el marc de la cultura de la pau i la no violència, s’obre novament 7a edició del Premi Jove de Còmic Sant Martí.

Aquest premi s’emmarca en la prevenció i erradicació de la violència masclista. Aquest concurs de creació artística està organitzat pel Districte de Sant Martí amb el suport de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI de l’Ajuntament, i en col·laboració amb el Consell de les Dones del Districte i el Consorci de Biblioteques de Barcelona. Les obres es poden presentar fins al dilluns 11 d’abril. Els còmics han de tenir com a finalitat denunciar el fenomen de la violència masclista i contribuir a la seva prevenció i erradicació, tot mostrant les desigualtats i discriminacions per raons de gènere.

El Concurs compta amb la col·laboració de l’Escola Joso – Centre de Còmic i arts visuals-, Norma Editorial i la Cooperativa Trama SCCL.

Com a novetat d’enguany, s’hi afegeix la categoria Fanzine dirigida a adolescents i joves vinculats a centres educatius, equipaments o serveis per a adolescents i joves de la ciutat.

Ja és obert el termini per participar en la 7a edició del Premi Jove de Còmic Sant Martí per la prevenció i erradicació de la violència masclista. Aquest concurs de creació artística està organitzat pel Districte de Sant Martí amb el suport de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI de l’Ajuntament, i en col·laboració amb el Consell de les Dones del Districte i el Consorci de Biblioteques de Barcelona. Les obres es poden presentar fins al dilluns 11 d’abril.

Hi poden participar adolescents i  joves fins als 25 anys que visquin, estudiïn o treballin a la ciutat de Barcelona. S’hi estableixen tres categories:

• Categoria A: participants de 16 a 25 anys.
  • Categoria B: participants menors de 16 anys.
  • Categoria C Fanzine: centres educatius, equipaments i serveis per a adolescents i joves de la ciutat, sempre que els continguts siguin creats i seleccionats per l’alumnat o les persones usuàries dels equipaments i serveis.

Hi ha dos tipus de premis: els guardons que atorga el jurat i els atorgats pel públic.

• Els premis del jurat consisteixen en còmics i novel·les gràfiques. A més, la persona guanyadora en la categoria A rebrà un premi en metàl·lic de 1.000 €; la guanyadora en la categoria B, una tauleta gràfica; i en la categoria C Fanzine, entrades per al Saló del Manga.
  • Els i les joves autores dels còmics premiats pel públic seran obsequiats amb un curs intensiu de còmic a més d’un lot de còmics i novel·les gràfiques en les categories A i B; i un lot de còmics i entrades pel Saló del Manga en la categoria C.

Les bases del Premi recullen també informació específica sobre els requisits que han de tenir els còmics o la documentació que s’ha d’adjuntar en la presentació de la sol·licitud.

Com participar en el concurs?

Les persones interessades han de presentar una sol·licitud de forma telemàtica, a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona. S’ha d’adjuntar la fitxa d’inscripció emplenada (veure “Adjunts”) i la documentació requerida en les bases de concurs. En la categoria C, també s’hi ha de remetre una declaració responsable (disponible a “Adjunts”). La sol·licitud també es pot tramitar a través de qualsevol Oficina d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Barcelona.

En l’apartat “Adjunts”, hi consta una guia amb indicacions per presentar les obres a concurs.

Calendari

Els còmics es publicaran en el web del Premi i el públic podrà donar-hi suport a través del compte d’Instagram del PIJ Sant Martí del 28 d’abril al 5 de maig del 2022.

Les obres guanyadores es donaran a conèixer durant l’acte de lliurament dels guardons previst pel mes de maig.

Enllaços

Al web del Premi Còmic i la notícia de la convocatòria: