Aquest mes d’octubre ha començat l’activitat de les xarxes i els seminaris del districte. Els espais de trobada que aquestes activitats proporcionen ens semblen fonamentals per la millora educativa dels centres i el creixement professional dels docents que hi treballen.
A través de les xarxes i dels seminaris es creen espais d’aprenentatge entre iguals, on hi ha moltes oportunitats per la reflexió i l’intercanvi d’experiències i bones pràctiques.
El 9 d’octubre va tenir lloc la primera sessió de treball amb els equips impulsors de Sant Martí de Xarxes Docents per la Millora Educativa, evolució de Xarxes per al canvi cap a una major focalització en les pràctiques d’aula i en l’exercici de la docència per contribuir en la millora dels aprenentatges.
Aquest semestre estem treballant Llenguatge i Pensament i ho fem amb un treball coordinat del CRP i l’ELIC.
El 16 d’octubre vam inaugurar una nova edició del Seminari de Caps d’Estudis i Coordinacions Pedagògiques, amb una alta participació dels centres del districte. Aquesta primera sessió va estar dedicada a compartir idees i bones pràctiques per l’acollida dels docents i el foment del benestar del claustre.
A partir de la detecció de necessitats i interessos dels participants, procurarem espais de treball actius i productius que no només ajudin a millorar la tasca d’aquestes figures de l’equip directiu sinó que facilitin el suport mutu entre centres.
També el 16 d’octubre va començar un seminari que ens fa especial il·lusió compartir, perquè s’estrena aquest curs i esperem que vagi creixent i ampliant-se a l’etapa d’infantil i primària en pròximes edicions. Es tracta del Seminari de Matemàtiques de Secundària.
Aquest seminari no busca ser una formació més, perquè – afortunadament – en matemàtiques ja n’hi ha moltes i molt bones, sinó esdevenir un espai flexible i amb continuïtat en el temps, al servei de l’aprenentatge entre iguals, la reflexió i l’intercanvi de bones pràctiques. Volem que respongui a les inquietuds i necessitats dels assistents, i que serveixi també per posar en contacte docents motivats per millorar l’aprenentatge de les matemàtiques i, a través d’ells, els seus centres.
Enguany participen docents de diversos centres del districte i també hem acollit persones d’altres districtes que s’hi han volgut afegir. En la nostra primera sessió hem comptat amb la participació d’en Lluís Mora, que ens ha fet reflexionar sobre els elements del currículum i, tot seguit, ho hem aterrat jugant al Plançó (Sprouts) de Conway i reflexionant sobre els aprenentatges matemàtics que pot facilitar. Se’ns ha fet molt curt!
Esperem que tots aquests espais i la resta de seminaris que aviat començaran siguin útils, participatius i contribueixin a la millora educativa!




