1r Congrés Internacional de la Societat Catalana de Pedagogia

Els passats 1, 2 i 3 de desembre es va celebrar el 1r Congrés Internacional de la Societat Catalana de Pedagogia a Lleida. 

El congrés portava per títol “La qualitat educativa en els processos de transformació: per a la inclusió, la sostenibilitat i l’ètica formativa” i va aplegar més de 300 professionals d’educació. 

Els temps que vivim exigeixen reflexió i acció compromesa de tots els i les docents per a promoure canvis i millores en la docència amb un objectiu clar: identificar què i com ensenyar al segle XXI, què caracteritza l’escola en els territoris de parla catalana i quines han de ser les bases per a una transformació educativa ètica i sostenible.

En aquest sentit, es van portar a terme diverses taules rodones, conferències, ponències i panells de comunicació sobre les temàtiques proposades amb conferenciants de referència.

Per primera vegada es reunien docents des de les primeres edats fins a la universitat, amb la qual cosa es va recollir la mirada tant de l’ensenyament no universitari com de l’universitari, en un context on les persones que hi participaven van tenir també l’oportunitat d’establir sinergies i teixir vincles que de ben segur aniran molt més enllà del congrés tot posant en marxa iniciatives d’intercanvis d’experiències, visites i treball conjunt. 

Del nostre territori (Catalunya Central) hi van participar:

  • Tània Barbero i Mª Josep Arévalo López (Escoles FEDAC Manresa) Presentació per part de l’alumnat. ODSs per canviar el món (Cooperativa del Bé Comú)
  • Gemma Casasayas, Saray Gómez Ortiz, i Raquel Mayor (CFA Carme Karr) La personalització de l’aprenentatge al CFA Carme Karr del CP Lledoners
  • Francesc Giménez Fàbregas i Núria Samsó Salvat  (INS Gurb) L’organització al servei del PEC: El model de gestió de l’Institut de Gurb.
  • Natalia Franch i Mercè Viñas (Escola Lluçanès) Com generar coneixement científic aprenent de les habilitats científiques 
  • Marta Marimon-Martí, Laia Solé-Coromina, Mia Güell Devesa,  Montserrat Rierola de Mas   (UVic) Éssers de ribera. Un projecte multidisciplinari d’educació infantil

Tres dies dedicats de manera íntegra a l’ensenyament, l’educació, la pedagogia i la llengua.