Xarxa de Competències

Primera sessió de la Xarxa de Competències 14

Aquesta setmana hem iniciat la Xarxa de Competències (XdC 14) a l’Institut Calamot de Gavà. La trobada va reunir els coordinadors dels equips impulsors de centres de Gavà , Viladecans, Sant Climent, Castelldefels, El Prat, Cubelles, Vilanova i la Geltrú i Sant Pere de Ribes, amb l’objectiu de continuar compartint aprenentatges, reflexions pedagògiques i estratègies per avançar en el desplegament competencial del Currículum.

Durant la sessió, es va presentar el pla de treball del curs 2025-2026 on ens proposem tres grans objectius:

  1. Revisar les pràctiques d’aula d’acord amb la didàctica pròpia de cada eix/àrea/matèria, preferentment de les ciències experimentals, socials i l’educació física, per fomentar la reflexió pedagògica i la millora de l’aprenentatge de l’alumnat.
  2. Consolidar l’ús de l’avaluació formativa i la metacognició per afavorir l’adquisició d’aprenentatges des d’una mirada competencial.
  3. Promoure el desenvolupament professional docent per fomentar el lideratge compartit en el desplegament del currículum per mitjà d’experiències d’aprenentatge entre iguals.

La sessió va incloure un espai de reflexió pedagògica inspirat per les aportacions del professor emèrit de la UB, Fernando Hernández, sota el títol de “Comprendre i transitar per la complexitat del món des dels centres educatius”. A partir d’aquest marc, en equips van treballar dinàmiques per identificar problemàtiques reals que afecten els centres i van compartir com es poden abordar des de l’aula fomentant el pensament crític, el diàleg i la col·laboració.

La trobada va finalitzar amb un espai compartit on els docents van poder posar en pràctica diferents rutines de pensament i van descobrir nous recursos per treballar el pensament crític.

Aquesta primera sessió va ser un espai de retrobada i inspiració, que posar de manifest el compromís dels centres de la Xarxa 14 per continuar aprenent en xarxa i impulsant una educació més reflexiva, crítica i connectada amb la realitat complexa del món actual.

XdC 14

Desplaça cap amunt
Ves al contingut