Programes educatius de tutoria entre iguals GRAI

Us informem d’una nova proposta de formació del professorat (educació primària i primer cicle d’educació secundària) per a aquest curs 2021-2022, que compta amb el suport i el finançament del Departament d’Educació.

Aquesta proposta té com a referent els programes educatius de tutoria entre iguals del GRAI: Llegim i escrivim en parella, Leemos y escribimos en pareja, Reading in pairs i (En)Raonem en parella. Aquests programes es desenvolupen des de fa 15 anys en més de 700 centres. En aquest trajecte hem acompanyat la formació amb la recerca, que ens ha permès obtenir evidències sobre l’efectivitat d’aquests programes.
La proposta actual, «Aprenentatge entre iguals per al tractament integrat de les llengües i la relació entre llengua i contingut matemàtic», té com a objectiu fonamental contribuir amb aquests programes al TIL (tractament integrat de les llengües) i al TILC (tractament integrat de la llengua i la resolució de problemes matemàtics de la vida quotidiana).
La proposta fomenta la cooperació de l’alumnat a partir de la tutoria entre iguals, l’aprenentatge col·laboratiu del professorat del centre i entre centres, i la implicació de les famílies.
Amb aquesta proposta s’obre un ventall de possibilitats per als centres, que caldrà concretar prenent les decisions més adequades per dibuixar l’itinerari de cadascun.
Per això us convidem a assistir a la sessió en línia del proper dimecres 8 de setembre de 5 a 6 de la tarda. En aquesta trobada parlarem de:
• Presentació: el GRAI, els programes educatius i els materials
• Les bases conceptuals del curs: TIL, TILC, tutoria entre iguals, implicaciófamiliar
• Presentació dels possibles itineraris formatius
• Torn obert de paraules
Per poder assistir a aquesta trobada, us demanem que prèviament completeu el qüestionari  (fins al 6 de setembre) per tal de poder convocar-vos a la sessió virtual a través de l’enllaç corresponent.