La queta arriba a les escoles!

Durant el mes de març, arribarà a totes les escoles materials de la Queta per treballar l’ús de la llengua amb l’alumnat de primària. L’acció, dins del Pla per incrementar l’ús del català als centres educatius, ha estat impulsada pel Govern, en el marc de la campanya “Provem-ho en català. Molt per parlar, molt per viure”. És un material fet conjuntament pel Departament de Cultura i el Departament d’Educació amb la finalitat d’impulsar l’ús del català entre l’alumnat d’educació primària.

Que trobareu al material?

Àlbum i adhesius corresponents: de 1r a 3r de primària: Es prioritza l’expressió oral. És un material que permet el joc lliure, amb la intenció que s’utilitzi la llengua catalana, però també compta amb unes propostes de jocs que requereixen d’una lectura compartida amb el docent per assegurar-ne la comprensió.

Joc de cartes: de 4t a 6è de primària: L’alumnat necessita d’un bon nivell de comprensió lectora per interpretar el contingut de les cartes i executar les ordres que s’hi exposen. També es recomana que les instruccions es llegeixin col·lectivament per fer-ne una comprensió adequada que permeti l’autonomia dels alumnes a l’hora de jugar.

Tot l’alumnat podrà disposar d’un imant de la Queta i d’adhesius de la Queta fent diverses accions. Ambdós materials tenen com a funció fer conèixer aquest personatge a l’alumnat de primària.

En el document d’orientacions didàctiques que trobareu a l’enllaç hi ha propostes de jocs per tal d’assegurar-ne una bona execució. A més a més, complementàriament, també recomanem al professorat el recurs “Preguntes més freqüents sobre l’ús del català entre els infants i els joves“, que s’ha elaborat en el marc d’aquesta campanya.
A jugar!